جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ضمن تجلیل از حضور با شکوه ملت ایران و آذربایجان در جشن چهل سالگی انقلاب، گفت: محل مناسبی برای برگزاری راهپیمایی در تبریز نداریم و باید در این خصوص فکر شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تبریز، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی کوردلانه در سیستان و بلوچستان، گفت: این حرکات بزدلانه تروریست‌های تکفیری تحت حمایت سرویس‌های اطلاعاتی استکبار در آغاز پنجمین دهه انقلاب نشان از شکست دشمنان در برابر نظام اسلامی ایران و اراده های پولادین ملت ایران دارد.

وی در ادامه با تجلیل از حضور با شکوه و باصلابت ملت ایران و آذربایجان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مردم بار دیگر با حضور خود حماسه‌ای بزرگ خلق کردند که باید مسئولان برای پاسخ به این ملت قهرمان و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها اقدامی جهادی و انقلابی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مخاطب بیانیه مقام معظم رهبری مردم و به ویژه جوانان می‌باشد، خاطرنشان کرد: ایشان در این بیانیه ۴۱ بار از کلمه جوان و ۲۸ بار از کلمه اقتصاد استفاده کرده‌اند و به حق این بیانیه منشوری برای گام دوم انقلاب برای تمدن‌سازی است به طوریکه مقام معظم رهبری فصل نوین از حیات نوین اسلام را به تصویر کشانده‌اند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به اینکه همه مردم و جوانان بیانیه رهبر انقلاب را بخوانند و برای نقش‌های اساسی مطابق این منشور آماده شوند، اظهار داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانیه اخیر خود، مسیر آینده انقلاب را ترسیم کرده‌اند تا به تبع آن انقلاب بتواند به آرمان خود که ایجاد تمدن انقلاب اسلامی است، برسد.

وی ضمن اهدای درود به شهدای قیام ۲۹ بهمن تبریز و روح آیت‌الله قاضی طباطبایی، بیان داشت: ایمان و غیرت دینی، شجاعت و پیشرو بودن، صف شکن بودن، انجام کارهای نوآورانه و نمایش خصائل مردم تبریز، از ویژگی‌های قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز می‌باشد که در بزرگداشت چهلم اعتراض مردم قم به اهانت روزنامه اطلاعات به امام راحل اتفاق افتاد.

امام جمعه تبریز افزود: اتحاد و همدلی در قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز به‌گونه‌ای بود که موجب شد همه مردم دست به دست هم دهند و از این معجزه الهی حمایت و پیروی کرده و به وظیفه خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم از برگزاری همایشی بسیار زیبا در گرامیداشت قیام ۲۹ بهمن از سوی بازاریان تبریز خبر داد و گفت: این همایش صبح فردا در بازار مظفریه تبریز برگزار می‌شود که جا دارد از عملکرد بازاریان تبریز در این وهله تشکر نمایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه محل مناسبی برای برگزاری راهپیمایی در تبریز نداریم، اضافه کرد: گلایه از اینکه راهپیمایی تبریزی‌ها در کشور بازتاب مناسبی ندارد، به خودمان بازمی‌گردد چرا که محل مناسبی برای این امر نداریم و باید در این خصوص فکر شود.

خطیب جمعه تبریز به برگزاری همایش علمی در خصوص دستاوردهای انقلاب و کارآمدی نظام در تبریز اشاره کرد و گفت: این همایش که در ۳۹ محور برگزار خواهد شد، ابتکاری خوب در شأن شهر اولین‌ها بوده و تاکنون حدود ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این مقاله واصل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همچنین به گلایه مردم از دوربین‌های صداوسیما که قادر نیست مسابقات فوتبال در تبریز را به نحو احسن نمایش دهد، خاطرنشان کرد: این موضوع را از مسئولان مربوطه پیگیری کردم و متوجه شدم این نقص از کمبود تجهیزات در صداوسیما ناشی می‌شود که مسئولان باید در ارتباط با اختصاص بودجه ویژه برای به روز رسانی تجهیزات رسانه ملی اقدام کنند. 

وی همچنین با تبیین ابعاد و اثرات صحیت کردن صادق و استوار صحبت‌کردن با دیگران در نظام اجتماعی، گفت: باید در سخن گفتن با دیگران نرم، صمیمی و مهربان باشیم چرا که این نوع گفتگو ابزاری مهم و سازنده در ارتباط گیری با دیگران است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: نحوه صحبت کردن هر فرد ترجمان شخصیت آن فرد است و استفاده واژگان شایسته در صحبت کردن مورد تاکید آموزه های دینی و الهی است. بر مومنان واجب است در رابطه با آن چیزی که سخن می گوید از صداقت و درستی آن اطمینان داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha