پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ حضور فعال تیم رسانه‌ای حوزه نیوز در همایش کتاب سال حوزه

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما باید مطالب اسلامی را با توجه به نیازهای روز کشور تولید کنیم و این مشکلی است که ما در طول ۴۰ سال اخیر نتوانستیم این کار را انجام دهیم و حوزه باید در این کار ورود کند.

حجت الاسلام والمسلمین هادی ملکوتی در گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در حاشیه همایش برنامه کتاب سال حوزه، عنوان کرد: برگزاری همایش‌هایی همچون کتاب سال حوزه حرکت بسیار مناسبی در جذب طلاب و جوانان به امر کتابخوانی است.
وی با اشاره به نقش حوزه علمیه در پیشبرد اهداف افزود: حوزه می‌تواند با برگزاری نمایشگاه‌ها، حمایت از نویسندگان حوزوی و ترغیب کردن مردم به مطالعه این کتاب‌ها موجبات رشد علمی در زمینه مباحث دینی را فراهم آورد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در حال حاضر وضع مالی به گونه‌ای است که اگر حمایتی از نویسندگان حوزوی صورت نگیرد، افراد نمی‌توانند آثار خود را تولید کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران ۴۰ ساله شده، باید محور را در آثار علمی انقلاب قرار داده و کتاب‌ها را به سمت راهگشا بودن حرکت دهیم.

وی ادامه داد: امروز مشکلات عدیده‌ای در جامعه وجود دارد و در خیلی از کارها ما احتیاج داریم که از منبع لایزال قرآن و اسلام بهره مند شویم.
این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم کارکردی بودن علوم برای جامعه تصریح کرد: ما باید مطالب اسلامی را با توجه به نیازهای روز کشور تولید کنیم و این مشکلی است که ما در طول ۴۰ سال اخیر نتوانستیم این کار را انجام دهیم و حوزه باید در این کار ورود کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی تاکید کرد: نوعا به مقامات اجرایی وقتی اشکال گرفته می‌شود که چرا چنین عمل می‌کنند، بیان می‌کنند که نتیجه تحقیقات را در اختیار ما قرار دهید که ما مطابق آن عمل کنیم.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha