جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: آگاهی، بصیرت و انقلابی بودن سه خصیصه یک طلبه امروزی است و این سه ویژگی را در همه حال و هم جا باید با خود همراه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: طلاب باید دارای ویژگی ها و وارستگی های بسیاری باشند که آنان را از سایر افراد جامعه جدا کند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: آگاهی، بصیرت و انقلابی بودن سه خصیصه یک طلبه امروزی است و این سه ویژگی را در همه حال و هم جا باید با خود همراه داشته باشد؛ لذا اگر طلبه به این سه صفت که بیان گردید، مزین باشد، بی شک در امر تبلیغ امور دین، روحانی موفق خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یکی دیگر از وظایف روحانیون و طلاب این است که همیشه در جامعه عامل وصل باشند نه فصل و بتوانند که آرامش را در جامعه پیرامون خود حاکم نمایند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه ارتباط استاد و شاگردی همانند ارتباط پدر و فرزندی است، گفت: امروز بعد از خانواده، اساتید نقش بسیار مهمی در زندگی ما را ایفا می کنند و با استفاده از علوم ایشان می توانیم به راحتی حق و باطل را از هم تشخیص دهیم.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کسانی در علم آموزی موفق خواهند بود که هدفی الهی و خدایی داشته باشند و علم و آموخته خود را در راه دین و اصلاح جامعه هزینه کند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: تاریخ ثابت کرده است که هرگاه علم با بصیرت و ایمان نباشد، نه تنها مثمر ثمر نخواهد بود، بلکه شخص را به سمت و سوی انحراف و دور شدن از خداوند هدایت می کند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه جامعه اسلامی نیازمند مبلغان دینی و مذهبی است، تاکید کرد: نهادها و سازمانهای فرهنگی و دینی باید حمایت های لازم از مبلغان دینی در جامعه را داشته باشند تا این مبلغان در انجام وظیفه دینی خود موفق و البته پرانرژی باشند.

وی در پایان گفت: تاریخ اسلام نشان داده است که علمای بزرگ دین اسلام اولین خصیصه ای که داشته اند، تواضع و فروتنی در مقابل دیگران بوده، پس داشتن این خصایص کار تبلیغ و نشر دین خدا را در جامعه بهتر و سریعتر می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha