پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان در مراسم وداع با شهدای حمله تروریستی سیستان و بلوچستان، گفت: دشمنان فکر می کنند با شهید کردن این عزیزان، انقلاب از مسیر خود منحرف و یا سرعت حرکتش کُند می شود، درحالی که چنین خیالی باطل است، چرا که با شهید شدن این جوانان انقلاب پویاتر و سریعتر در مسیر خود حرکت می کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی شامگاه جمعه، در مراسم وداع مردم شهید پرور اصفهان با شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در خیمه شهدای بسیج ناحیه امام صادق (ع) اظهار کرد: شهادت جمعی از پاسداران عزیز لشکر امام حسین(ع) اصفهان قلوب همه مردم ایران وخاصه مردم اصفهان را جریحه دار کرد.

وی با بیان اینکه شهدا به آخرین آرزوی خود که سعادت ابدی است رسیدند گفت: این پاسداران حریم میهن، به مقام شهادت، آنچه که کمال انسانیت وابسته به اوست، نایل شدند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: این شهدا وظیفه ای بر عهده ما می گذارند و آن حفظ و حراست از آرمان ها و اهداف آنها است؛ رویش های انقلاب را باید دراین جریانات مشاهده کنیم.

وی تاکید کرد: پاسداران عزیز در حفظ و حراست از میهن و آباداتی کشور با نیت های خالصانه ای حضور داشتند و جوان های بی شماری که از لشکر امام حسین(ع) اصفهان همچنان درآن مناطق حضور دارند و دراین مسیر گام بر می دارند.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: نگران سعادت خود هستیم، که عمر ما چگونه ختم می شود؟ ما با شهدا عهد می بندیم که تا آخرین نفس راه آنها را طی کنیم ودر مسیر ولایت گام برداریم.

وی با اشاره به آیه شریفه 23 سوره  مبارکه احزاب « مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا »  اذعان کرد: در این آیه خداوند می فرماید  از ميان مؤمنان مردانى‏ اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند، برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها منتظر شهادتند و هیچ گاه از عهد و پیمانشان با خداوند منحرف نمی شوند.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: دشمنان فکر می کنند با شهید کردن این عزیزان، انقلاب از مسیر خود منحرف و یا سرعت حرکتش کُند می شود، درحالی که چنین خیالی باطل است، چرا که با شهید شدن این جوانان انقلاب پویاتر و سریعتر در مسیر خود حرکت می کند.

وی با بیان اینکه شهادت این جوانان سبب رویش جدید شهدایی دیگر در نسل پنجم و چهارم انقلاب است، گفت: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم و شهدای اصفهان در این مرحله اولین شهدای کشور هستند که تقدیم انقلاب اسلامی شدند واصفهان را همچون گذشته پیشتاز در عرصه شهادت کردند.

استاد حوزه، نشان دادن حافظ خون شهدا بودن را در مقام عمل دانست و بیان کرد: حضور پرشور مردم در تشییع این شهدا، دشمنان را تا سال های سال مایوس می کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha