پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: تعویض‌های رکوردشکنانه مدیران استان یکی از دلایل کندی پیشرفت و توسعه خراسان شمالی بوده و همین موضوع سبب شده تا کارها و زیرساخت‌ها در این استان به‌کندی پیش برود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با مهران گرمه‌ای، رئیس پارک علم و فناوری استان، با اشاره به رسالت نخبگان علمی و دینی در راستای اسلامی سازی علوم انسانی، اظهار داشت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید علوم انسانی از علوم غربی جدا شود و تا زمانی که دروس دانشگاهی ما برگرفته از ترجمه علوم غربی باشد نمی‌توان انتظار داشت سبک زندگی جامعه، اسلامی و ایرانی باشد.

وی در ادامه با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت نیروها و مدیران نخبه به دلایل سیاسی و حزبی، تصریح کرد: در برخی از مجموعه‌ها، گویی قحط‌الرجال است و چون فردی هم‌حزب و هم‌گروهشان پیدا نمی‌شود از واگذار کردن مدیریت‌ها به جوانان دیگری که هم‌حزب آن‌ها نیستند خودداری می‌کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آسیب های این تفکر، خاطرنشان کرد: تا زمانی که تفکر این‌گونه باشد کشور ما پیشرفت خوبی را شاهد نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: از سوی دیگر تعویض‌های رکوردشکنانه مدیران استان یکی از دلایل کندی پیشرفت و توسعه خراسان شمالی بوده و همین موضوع سبب شده تا کارها و زیرساخت‌ها در این استان به‌کندی پیش برود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این‌که باید مدیران، کارها را ریلی انجام دهند نه دیمی، افزود: اگر هر مدیری که بر سرکار می‌آید، تنها به فکر آبادانی کشور باشد و کارها را برای مدیران بعد از خود ریل‌گذاری کند، می‌توان امیدوار بود که جامعه به توسعه پایدار خواهد رسید.

وی ضمن تقدیر از مدیران جهادی و انقلابی، افزود: سرمایه‌های انسانی بااستعداد بسیار فراوانی در کشور وجود دارند که می‌توانند در جرگه علم و صنعت و فناوری تأثیرگذار باشند؛ از این رو باید مدیران این استعدادها را کشف کنند و نسبت به شکوفایی آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند.

امام‌جمعه بجنورد از رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان شمالی خواست تا کارها و فعالیت‌های مجموعه علم و فناوری استان را برجسته‌سازی و اطلاع‌رسانی کند تا جوانان با آگاهی کافی بتوانند از ظرفیت این مجموعه استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha