جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حمید خلیلی

حوزه/ پویش مطالعاتی هشت کتاب ناب انقلاب و دفاع مقدس با عنوان «جشنواره کتاب همسفر» در سطح ملی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حمید خلیلی، دبیر جشنواره کتاب همسفر پیش از ظهر امروز طی نشستی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ساختمان قرارگاه خاتم‌الاوصیاء برگزار شد، به دغدغه رهبر انقلاب اسلامی نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره و اظهار کرد: پویش مطالعاتی کتب انقلاب و دفاع مقدس در قالب این جشنواره با محوریت هشت کتاب ناب به نیت هشت سال دفاع مقدس در سراسر کشور دنبال می‌شود.

وی درباره انتخاب این آثار گفت: طی فراخوان جشنواره کتاب همسفر به 70 ناشر در حوزه انقلاب و دفاع مقدس 160 کتاب به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از میان آنها، 8 کتاب انتخاب شد.

دبیر جشنواره کتاب همسفر درباره ویژگی های این جشنواره گفت: قیمت‌ مناسب کتاب‌ها و وجود تخفیف‌های ویژه، انتخاب کتاب ها بر اساس سلایق اقشار مختلف مخاطبان، انجام تبلیغات گسترده برای معرفی کتاب‌ها، در نظر گرفتن هدیه برای هر کتاب از جمله ویژگی های این جشنواره می باشد.

خلیلی با اشاره به برگزاری 30 ویژه برنامه در مناطق عملیاتی جنوب در راستای جشنواره کتاب همسفر مطرح کرد: این جشنواره مردمی است؛ به همین علت در انتخاب کتاب‌ها صرفاً از کتاب‌های که توسط ناشران مردمی منتشر شده است استفاده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه جشنواره کتاب همسفر در ابتدا ویژه راهیان نور در نظر گرفته شده بود، گفت: با توجه به استقبال از این جشنواره، تصمیم گرفته شد تا در سراسر کشور این جشنواره اجرا شود که در این راستا تا آخر فرودین‌ماه این جشنواره را دنبال خواهیم کرد.

دبیر جشنواره کتاب همسفر از ارائه کتاب‌های این جشنواره در بیشتر کتاب فروشی‌های سراسر کشور یاد کرد و گفت: اکنون از هر کتاب پنج هزار نسخه برای فروش درنظر گرفته شده است که پیش‌بینی می‌شود آمار فروش این کتاب‌ها تا پایان فروردین به بیش از 10 هزار نسخه برسد.

وی با اشاره به اینکه قرعه‌کشی پایانی با جوایزی نفیس برای جشنواره کتاب همسفر درنظر گرفته شده، اظهار کرد: این جشنواره در نمایشگاه‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی معرفی خواهد شد.

خلیلی با بیان اینکه در جشنواره کتاب همسفر نگاهی فراتر از یک مسابقه کتابخوانی داریم، گفت: نشست‌های مختلفی با راویان و سخنرانان مطرح به‌منظور معرفی جشنواره برگزار می‌شود تا این افراد بتوانند از محتوای کتاب‌های جشنواره در برنامه‌های مختلف فرهنگی به ویژه راهیان نور استفاده کنند.

دبیر جشنواره کتاب همسفر بر لزوم مشارکت مردم در ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد و افزود: در راستای تحقق این هدف ثبت‌نام مروجین کتاب با محوریت استفاده از مردم برای معرفی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با مخاطبان جشنواره کتاب همسفر بعد از پایان نخستین دوره این جشنواره نیز استمرار خواهد یافت، مطرح کرد: ما به دنبال ترویج فرهنگ کتابخوانی هستیم و در این راستا فعالیت‌های مختلفی را در سال آینده دنبال خواهیم کرد.

خلیلی از «چُغُک»، «شهبانو»، «شانزده سال بعد»، «سربلند»، «اکبر کاراته و بچه ننه‌ها»، «تو شهید نمی‌شوی»، «من مادر مصطفی» و «خط تماس» به‌عنوان عناوین کتاب‌های جشنواره کتاب همسفر نام برد و گفت: در این جشنواره بیشتر کتاب‌ها از حوزه انقلاب و دفاع مقدس انتخاب شده که تاکنون به صورت گسترده معرفی نشده‌اند.
انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha