چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سعید روحانی

حوزه/ در قم ۶۲۰ کانون فرهنگی وجود دارد که این تعداد در ۴۲۰ مسجد مستقر می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سعید روحانی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و مساجد استان قم پیش از ظهر امروز در دیدار شورای معاونین کانون های فرهنگی مساجد با حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: در قم 620 کانون فرهنگی وجود دارد که در 420 مسجد مستقر می باشند.

وی ادامه داد: شهر قم به دلیل ظرفیت های که در آن است مانند مساجد، حوزه و... توانست رتبه اول در بحث کانون های فرهنگی بدست آورد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به محورهای فعالیت در مساجد گفت: از جمله این محوریت ها در مساجد، راه اندازی تشکیلات در بعُد فرهنگی، برگزاری دوره های آموزشی برای جوانان، محور بودن برنامه ها براساس تفاهم نامه از قبل تعیین شده، شبکه سازی برنامه ها و ارائه خدمات اجتماعی در مساجد است.

حجت الاسلام کریمی، قائم مقام دبیرخانه کانون های فرهنگی و مساجد استان قم گفت: استان قم به دلیل جایگاه علمی به عنوان قرارگاه فهم قرآنی در بین سایر استانها انتخاب شده در همین رابطه برنامه هایی هم برگزار شده است.

برگزاری آموزش سواد رسانه ای 70 مسجد

وی ادامه داد: از دیگر برنامه ها ارائه مباحث سواد رسانه ای درارتباط با آسیب شناسی فضای مجازی به مردم در 70 مسجد است. این برنامه باعث می شود مردم اطلاعات خوبی نسبت به فضای مجازی داشته باشند تا بدانند چگونه باید به این مسئله مهم برخورد کنند.

حجت الاسلام کریمی افزود: از دیگر برنامه ها برگزاری مباحثی در مورد مهدویت است، این کار بسیار خوبی است که به این استان واگذار شده و این کانون هم به دنبال اجرای آن است.

حجت الاسلام کریمی افزود: از دیگر برنامه ها ارائه مباحث تفسیری با حضور اساتید سطوح عالی در مساجد تعیین شده استان است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha