جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ امام جمعه تبریز در آیین بهره‌برداری از ۱۷۴ طرح فنی صداوسیمای آذربایجان‌شرقی، تولید برنامه مخاطب‌پسند در رسانه ملی را مطالبه‌ای مردمی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از ۱۷۴ طرح فنی صداوسیمای مرکز استان آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: بروز رسانی تجهیزات فنی شبکه استانی سهند برای پوشش مناسب مسابقات ورزشی و تولید برنامه مخاطب پسند در این شبکه مطالبه مردمی است که اهتمام جدی مسئولان را می طلبد.

وی افزود: مطالبه ورزشکاران و ورزش‌دوستان در پخش و انعکاس رویدادهای ورزشی استان کاملا به‌حق است و با وجود اینکه علت نقصان در نحوه پوشش رویدادهای ورزشی، به‌روز نبودن تجهیزات و کمبود امکانات فنی صداوسیمای استان می‌باشد، انتظار می رود این کمبودها با توجه و یاری و همراهی ویژه مسئولان استان، رفع شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بر لزوم تقویت برنامه‌های بومی و ملی تأکید کرد و افزود: در مقابل صدها شبکه ماهواره‌ای و هزاران سایت و رسانه اینترنتی که در حال فعالیت و تبلیغ علیه کشورمان هستند، تقویت برنامه‌های داخلی برای جلب نظر مخاطب ضروری است تا نیازی برای تماشای شبکه‌های خارجی نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم از کارکنان بخش فنی صداوسیما که همواره در پشت صحنه و تصویر هستند، تقدیر کرد و گفت: عوامل صدا و سیما، با پخش برنامه های مختلف به ویژه برنامه های برون مرزی در جمهوری آذربایجان، نقش مهمی  در منطقه  ایفا می کنند، از این رو باید از این گونه برنامه ها حمایت شود تا کیفیت آنها، روز به روز ارتقا یابد.

مدیر کل صداو سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این آیین انتقاد از نحوه پوشش رویدادهای ورزشی آذربایجان شرقی را وارد دانست و گفت: واحد سیار صدای و سیمای مرکز آذربایجان شرقی مربوط به سال ۱۳۷۵ است و مطالبه جوانان در خصوص پوشش و انعکاس مطلوب این رویدادها، با کمک همه محقق می شود.

گفتنی است؛ در این آیین ۱۷۴ طرح فنی صداوسیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با اعتباری حدود ۲۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد که ۲۳۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات رسانه ملی و مابقی آن نیز از محل اعتبارات استانی تأمین شده، این طرح ها شامل ۱۱۸ فرستنده تلویزیونی و اف ام، ۲۶ طرح تاسیسات و ساختمان، ۲۳ طرح ارتباطات زمینی و ماهواره‌ای، ۴ طرح پشتیبانی فنی و سه طرح فناوری اطلاعات است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha