پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت مؤسس شبکه ملی وارثون گفت: موفقیت‌های چهل ساله نظام به علت اعتقاد به فرهنگ جهاد و شهادت و ضعف‌های فعلی کشور به علت بی‌ایمانی به فرهنگ جهاد و شهادت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری پیش از ظهر امروز طی نشستی خبری که در سالن جلسات ساختمان قرارگاه خاتم‌الاوصیاء برگزار شد، اظهار کرد: کتاب یک داروخانه همراه، مستمر و مطمئن برای تامین نیازها و مشکلات متنوع مردم است.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه کتاب از اطمینان و امنیت بالاتری نسبت به دیگر محتواها برخوردار است، تصریح کرد: اینکه رهبر انقلاب اسلامی گفته‌اند هرگاه نابسامانی مطالعه کتاب در ایران را مشاهده می‌کنم قلبم درد می‌گیرد نشان می‌دهد که در این حوزه به فرمایشات رهبری توجه نداشته‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که غنای منبعی انقلاب، اسلام و دفاع مقدس بسیار بالاست اما در حوزه تولید و انعکاس این محصول نتوانسته به جایگاه مورد نظر برسیم، گفت: نیازهای معنوی در کنار نیازهای مادی وجود دارد که با توجه به غنای موجود در منابع دینی، انقلابی و دفاع مقدس می‌توانیم به این نیازها پاسخ دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: همه نهادها و دلسوزان فرهنگی باید از هر فرصتی برای معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کنند، کتاب در تفسیر نقش قابل توجهی دارد و در تفسیر چهلمین سالگرد انقلاب می‌توانیم از ظرفیت کتاب‌ به شیوه مطلوب‌تری استفاده کنیم.

رئیس هیأت مؤسس شبکه ملی وارثون از جایگاه رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی یاد کرد و ادامه داد: اگر کتاب‌هایی که به مردم معرفی می‌کنیم، در مباحث اعتقادی، احکام و اخلاق باشد، جامعه به سمت این آموزه‌ها هدایت می‌شود که با خاطرات شهدا و انبیاء می‌توانیم به شیوه مطلوب این سه موضوع را تامین کنیم.

وی ادامه داد: انقلاب و دفاع مقدس باید در کتاب‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد، کتاب‌ها باید در قالب رمان‌های شهدا به صورت جذاب به مخاطبان ارائه شود.

حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: دغدغه‌مندان دفاع مقدس سراسر کشور در شبکه ملی وارثون گردهم آمده و در فرصت راهیان‌نور و چهل سالگی انقلاب جشنواره کتاب همسفر را دنبال می‌کنند تا به بهانه کتاب‌های راهبان نور، از این‌پس کتاب همسفر همیشگی زندگی افراد شود.

وی با بیان این که موفقیت‌های چهل ساله نظام به علت اعتقاد به فرهنگ جهاد و شهادت و ضعف‌های فعلی کشور به علت بی‌ایمانی به فرهنگ جهاد و شهادت است، گفت: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی با نگاه به کتاب‌های دفاع مقدس اهمیت زیادی دارد.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: این کتاب‌ها می‌تواند منجر به تربیت جوانان و در نتیجه بسترسازی برای ظهور امام زمان(عج) شود.


انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha