چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ گردهمایی طلاب و فضلای دوره تربیت استاد (مهارت‌های تبلیغی)

حوزه/ امروز مسئله مطالبه گری امری مهم در دهه پنجم انقلاب است که در پیام رهبرانقلاب به خوبی هم به آن اشاره شده است. اگر مردم، بدرستی از مسئولین در پست های که در اختیار دارند، مطالبه گری کنند، شاهد اعتلای بیش از پیش نظام خواهیم شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام فرزی، در گردهمایی طلاب و فضلای اسفراینی حوزه علمیه قم، گفت: یکی از نعمت های این نظام، انقلاب اسلامی است که بر پایه حاکمیت اسلام، مردم و ولایت فقیه بنا شده و هدف آن هم اجرای قوانین الهی و دینی است.

نماینده طلاب و فضلای اسفراین با بیان اینکه حوزه همان اندازه که در حدوث آن دخیل بوده، لازم است در بقای آن هم احساس مسئولیت کند و نسبت به تبیین اهداف آن کوتاهی نکند، بیان داشت: در همین رابطه مردم توقع زیادی از حوزه و روحانیت دارند و به همین دلیل لازم است طوری حرکت کنند که بتوانند پاسخ گوی نیاز روز و جامعه باشد.

وی عنوان کرد: امروز مسئله مطالبه گری امری مهم در دهه پنجم انقلاب است که در پیام رهبر انقلاب به خوبی هم به آن اشاره شده، اگر مردم، به درستی از مسئولین در پست های که در اختیار دارند، مطالبه گری کنند و حوزه در همین مسیر به بصیرت افزایی بپردازد، باید امیداور باشیم که در آینده نزدیک جامعه ازهر لحاظ رشد خواهد کرد.

حجت الاسلام فرزی گفت: مطالبه گری از مسئولین امری جدی در حوزه باشد و در این مسیر حوزه به مردم کمک کند که از طریق راه های درست، حرف هایشان را به مسئولین بزنند.

نماینده طلاب و فضلای اسفراین افزود: روحانیت امروز برای اثرگذاری در جامعه و جذب جوانان لازم است به مسائل مانند، تجلی دادن اخلاق، معنویت، تهذیب، علم، بروز بودن، توانایی انجام پاسخ گویی به شبهات و... در توجه داشته باشد.

وی عنوان کرد:اگر طلبه ومبلغی اخلاق و معنویت و علم را در خود یکجا تجلی دهد، می تواند روحانی موفق برای پیام رسانی باشد.

حجت الاسلام فرزی بر وحدت و هم افزایی مراکز علمی حوزوی، تبلیغی و مبلغین تأکید کرد و گفت: امروز اگر بین مراکز و نهادهای مختلف حوزوی و تبلیغی وحدت فکری نباشد، نباید انتظار موفقیت در بحث تبلیغ را داشت.

نماینده طلاب وفضلای اسفراین افزود: از دیگر مسائلی که در شرایط فعلی لازم به آن توجه کرد، موضوع راه اندازی تشکل در مسائل مختلف فرهنگی، تبلیغی، سیاسی و... و تقویت این تشکل است. در حال حاضر تشکل طلاب و روحانیت این شهر راه اندازی شده و برکات خوبی به همراه داشته است.

حجت الاسلام فرزی گفت: از دیگر مسائل راه اندازی کمیته مشترک ائمه جمعه و نمایندگان طلاب و فضلای برای اثرگذاری بهتر است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha