پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمين رسول عبداللهي مسئول دبيرخانه شوراي سياستگذاري حوزه هاي علميه خواهران در جمع طلاب، موسسان، معاونان و منتخبین مدارس سطح استان هرمزگان

حوزه/حجت الاسلام و المسلمين عبداللهي با بيان اينكه فارغ التحصيلي عنواني مخرب براي انسان است، گفت: انسان از آغاز تا پايان عمر خود بايد به علم آموزي، تحقيق و پژوهش بپردازد و در علم آموزي، اكتفا به وضعيت موجود موجب شكست او خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري«حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمين رسول عبداللهي در جمع طلاب، موسسان، معاونان و منتخبین مدارس حوزه علميه خواهران استان هرمزگان، ضمن گراميداشت چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي و ابلاغ سلام از سوي حجت الاسلام و المسلمين مقتدايي رئيس شوراي سياستگذاري حوزه هاي علميه خواهران، با اشاره به اهميت توجه زياد و مستمر به روح، گفت: انسان از دو بعد جسماني و روحاني تشكيل شده است كه جسم انسان ظرفي براي بعد روحاني يا همان حقيقت، محتوا و اصالت انسان است.

مسئول دبيرخانه شوراي سياستگذاري حوزه هاي علميه خواهران افزود: با وجود اينكه بعد روح و جسم در كنار يكديگر بيان مي شود ولي ارزش و مرتبه ي آنها در يك حد نيست و جسم انسان از آغازين روزه هاي خلقت نياز به رشد و طرقي دارد و هرگونه مانع در مسير رشد و طرقی آن با روش های لازم رفع مي شود.

حجت الاسلام و المسلمين عبداللهي تصریح کرد: همان گونه كه جسم نياز به هوا، آب، خورشيد و غذا دارد روح كه ارزش و مرتبه آن از جسم بالاتر است نیز نياز به رشد و پويايي ارتقاء و بالندگي دارد.

مسئول دبيرخانه شوراي سياستگذاري حوزه هاي علميه خواهران با بیان اینکه روح نيز مانند جسم با عدم توجه به آن بيمار و نابود می شود، گفت: موت روح انسان همانند موت جسم او، قابل لمس و فهم نیست.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علي(ع) به عوامل رشد روح پرداخت و بیان داشت: طبق آموزه های قرآنی، علم، معارف، حكمت و موعظه به روح از عوامل رشد انسان است و باید در كنار شناخت روح و اهميت آن اسباب رشد و طرقی آن را هم باید فراهم کرد.

مسئول دبيرخانه شوراي سياستگذاري حوزه هاي علميه خواهران، طلاب را  مجهز به سلاح علم دانست و تاکید کرد: فارغ التحصيلي عنواني مخرب براي انسان است و طلاب نباید در علم آموزي توقف داشته باشند، انسان از آغاز تا پايان عمر خود بايد به علم آموزي، تحقيق و پژوهش بپردازد و در علم آموزي، اكتفا به وضعيت موجود موجب شكست او خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی، دومین عامل رشد و طرقی روح را توجه خاص انسان بخصوص طلاب به مباحث معنوي و دعا از جمله توسل، دعای كميل، سجده ی با اخلاص و غیره عنوان کرد و افزود: همواره ارتباط معنوی با پيامبر اكرم(ص) و اهل بيت (عليهم السلام)، زيارت قبور آنها و توجه به آنها موجب رشد انسان خواهد بود و در ارتقاء و کسب جایگاه روحی تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: در مسیر رشد روحی انسان، فعالیتهایی همچون استادي، طلبگي، همسري و مادري نباید مانع ارتقا و رشد روح افراد شود بخصوص افرادی که بیشتر در معرض تشويق ها و تحسین ها قرار دارند باید بيشتر به ارتباطات معنوي و رشد خود نياز دارند.

مسئول دبيرخانه شوراي سياستگذاري حوزه هاي علميه خواهران در پایان تاریخچه تشکیل حوزه های علمیه خواهران و فعالیت های این شورا را بیان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha