جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اهل بیت علیهم السلام

سخنران حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) گفت: بالاترین نعمتی که خداوند در عالم هستی به بشریت عطا کرده، نعمت ولایت است که با نهادینه شدن محبت به اهل‌بیت(ع) آرام‌آرام صفات الهی در اعمال انسان منعکس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام میر معینی در شبستان امام خمینی(ره) و در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س)، با اشاره به عظمت جهان آفرینش گفت: خداوند، عالم هستی را با این عظمت خلق نمود و در میان این مخلوقات موجودی به نام انسان آفرید که اشرف مخلوقات بوده و هر آنچه در این هستی وجود دارد را در اختیار این انسان قرار داد.

وی افزود: انسان‌ها به دودسته تقسیم می‌شوند، یک دسته همواره به دنبال کسب جاه و مقام و شهرتند که خودبرتربینی داشته و به دنبال شهوات و هوی و هوس هستند. این ها تشنه قدرت، ثروت و شهرتند و ظواهر دنیا آن‌ها را فریفته و تمام تلاششان معطوف به امور دنیوی شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: دسته دوم تمام تلاششان معطوف به این است که خودشان را نبینند، بلکه فقط خداوند را مشاهده نمایند و تمام اعمال و رفتارشان در راستای کسب رضایت الهی و رسیدن به نقطه کمال است.

وی تأکید کرد: برای خدایی شدن و معرفت پیدا نمودن به توحید دستورات مختلفی از سوی خداوند صادرشده است که یکی از این دستورات داشتن محبت در درون انسان است، باید سرمایه محبت درجایی هزینه شود که انسان را به سمت کمال ببرد که این محبت گوهر گران‌بهایی است که خداوند به انسان عطا نموده است.

حجت‌الاسلام میر معینی یادآور شد: محبت درعین‌حال که یک سرمایه است، باید به امری تعلق پیدا کند که مایه رشد انسان شود و مسیر عبودیت را هموار و انسان را به سمت خدایی شدن رهنمون سازد.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: محبوب انسان باید در این دنیا اهل‌بیت(ع) باشد؛ این سرمایه باد هزینه ائمه اطهار شود تا انسان بتواند به‌واسطه آن به کمال مطلوب برسد، در غیر این صورت مسیر گمراهی و انحراف را طی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بهترین متعلق، سرمایه عظیم محبت و بهترین محبوب در این عالم هستی، حضرات معصومین هستند، متعلق، مودت و محبتی که در آیات قرآن به‌عنوان «قربی» ذکرشده و رسول خدا در قبال اجر رسالتشان آن را از مردم درخواست نموده‌اند، داشتن محبت به اهل‌بیت(ع) نبی گرامی اسلام است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اگر محبوب انسان اهل‌بیت(ع) باشند نه‌تنها مزد رسالت پرداخت‌شده، بلکه زمینه رشد انسان را نیز فراهم می‌سازد، هر قلبی ظرفیت و شایستگی پذیرش ولایت اهل‌بیت(ع) را ندارد، بنابراین اگر قلبی این شایستگی را پیدا نمود، آماده پرواز به سمت ملکوت خواهد شد.

حجت‌الاسلام میر معینی تأکید کرد: بالاترین نعمتی که خداوند در عالم هستی به بشریت عطا کرده، نعمت ولایت است که با نهادینه شدن محبت به اهل‌بیت(ع) آرام‌آرام صفات الهی در اعمال انسان منعکس می‌شود. تنها راه پذیرش و ماندگاری محبت اهل‌بیت(ع) در قلب انسان، دوری از معاصی است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha