شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تمدن اسلامی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: ثبات قدم و استقامت از اصول مهم ساختن تمدن نوین اسلامی است، ما در این چهل سال با تمام دشمنی‌ها توانستیم انقلاب را به چهل‌سالگی برسانیم، بعدازاین هم باید به‌واسطه اصل استقامت و ثبات قدم آن را ادامه بدهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام حسین زاده شنبه شب در شبستان امام خمینی(ع) با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی  ایران، حد وسط بین انقلاب نبوی و انقلاب مهدوی است که مطرح نمودن گام دوم انقلاب در آستانه چهل‌سالگی و دهه پنجم نیز بر این مسئله استوار است.

وی افزود: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه مهمی که در چهل‌سالگی انقلاب مطرح‌شده، آمادگی ظهور را داشته باشیم و جهان را نیز برای ظهور خورشید آماده نماییم.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: تمدن نوین اسلامی در سخنان رهبری مطرح‌شده است که عنوان این تمدن بسیار زیباست؛ اما تلاش فراوان و زحمت‌های بی‌شماری را می‌طلبد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: اگر در دهه پنجم انقلاب بتوانیم الزامات تمدن نوین اسلامی را مطرح و اجرا نماییم، عمل بزرگی انجام داده‌ایم، این انقلاب به‌آسانی و ارزانی به دست ما نرسیده و هزینه‌های زیادی صرف آن شده و امثال بهشتی‌ها، مطهری‌ها، دستغیب‌ها برای آن زحمت‌کشیده‌اند؛ این امانت الهی به‌واسطه رشادت و شهادت بزرگان به دست ما رسیده و ما هم باید آن را به دست صاحب اصلی‌اش به‌سلامت برسانیم.

حجت‌الاسلام حسین زاده یادآور شد: تاریخ در خصوص رفتار و کردار ما قضاوت خواهد کرد و امیدواریم قضاوت خوبی به‌واسطه عملکرد ما در آینده وجود داشته باشد، اصولی که می‌تواند این انقلاب را نگه دارد و تمدن نوین اسلامی را که از دل اسلام به وجود بیاید، رقم بزند، بسیار است؛ در حقیقت تمدن اسلام دو منبع اصلی قرآن و اهل‌بیت(ع) است.

وی در ادامه اضافه کرد: اصل ثبات قدم و استواری و استقامت یکی از اصول مهم برای ساختن تمدن نوین اسلامی است و ما در این چهل سال با تمام دشمنی‌هایی که وجود داشته توانستیم انقلاب را به چهل‌سالگی برسانیم، بعد از این هم باید به‌واسطه اصل استقامت و ثبات قدم آن را ادامه دهیم.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان این که استقامت و پایداری اصلی مهم است و این انقلاب امید مستضعفان عالم است، تأکید کرد: اگرچه در این چهل سال هزینه‌های زیادی را دادیم و همین امروز نیز تشییع 27 شهیدی بود که در راه دفاع از انقلاب جان خود را تقدیم کرده بودند.

حجت‌الاسلام حسین زاده خاطرنشان کرد: اهمیت اصل ثبات قدم و استقامت در آیات و روایات خطاب به مسلمانان مورد تأکید قرارگرفته و تاریخ گواه صادقی در پیروزی‌های مسلمانان است، رسول خدا اهل استقامت بودند؛ ایشان استقامت تبلیغی داشتند و در نبردها و جنگ‌ها علیه دشمنان هم با استقامت دین و مکتبشان را توسعه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha