شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام دلدار

حوزه/مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند گفت: در اردوهای جهادی بخش کوچکی از کارها به بخش عمرانی مرتبط می شود و در بخش اعظم آن به دنبال فرهنگ سازی و خودسازی طلاب و روحانیون هستیم.

حجت الاسلام علیجان دلدار مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند، با اشاره به جایگاه اردوهای جهادی در جامعه، گفت: جامعه اردوهای جهادی را به عنوان یک سمبل و نماد انقلابی گری می داند و خدمت و ایثار جهادگران را مورد خطاب قرار می دهند که بیانگر هدف اردوهای جهادی در جامعه است.

وی افزود: خدمت به محرومین به عنوان کسانی که ولی نعمت های انقلاب هستند ایثار و از خود گذشتگی است.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با اشاره به تاثیر اردوهای جهادی در خودسازی طلاب تصریح کرد: طلبه ها با وجود اینکه جوان و نوجوان هستند غرور جوانی را کنار می گذارند و حاضر می شوند در مناطق محروم و دور افتاده و بدون امکانات برای خدمت رسانی و تبلیغ به مردم این مناطق کمک کنند.

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه رهایی از  لذت های دنیایی را می توان با حضور در اردوهای جهادی درک کرد، خاطرنشان کرد: وقتی طلبه و جهادگری که با وجود امکانات شهری به یک منطقه دور افتاده و بدون امکانات، بیل و کلنگ به دست می گیرد و کار عمرانی انجام می دهد به درک سختی های جامعه نهفته درونی و پنهان نیز خواهد رسید.

وی ادامه داد: بحث ارتباطات اجتماعی که چگونه با جامعه و مردم تعامل داشته باشند و به دنبال حل سختی ها و مشکلات باشند از دیگر فعالیت ها در این اردوهاست و بخش کوچکی از کارها به بخش عمرانی مرتبط می شود و در بخش اعظم آن به دنبال فرهنگ سازی و خودسازی طلاب و روحانیون هستیم.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند به اولویت اردوهای جهادی که رفع محرومیت‌ها و ارتقای  شاخص‌های اقتصادی است اشاره کرد و افزود: کارهای انجام شده در سطح روستاها و شهرها باتوجه به مسائل فرهنگی مدنظر قرار گرفته و انجام می‌شود.

حجت الاسلام دلدار با اشاره به فرمایشات رهبری تاکید کرد: نهادهای انقلابی امروز در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا بیانات مقام معظم رهبری را در راستای محرومیت‌زدایی، عدالت‌محوری و اقتصاد مقاومتی تحقق بخشند.

وی سخنان رهبری را عامل اصلی گسترش روحیه جهادگری در جامعه دانست و عنوان کرد: فرمایشات رهبری درباره اردوهای جهادی و پخش مستندهای جهادی زمینه ساز ورود به اردوهای جهادی از طرف طلاب و دانشجویان است .

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با بیان اینکه اردوی جهادی مدرسه رضویه بیرجند در منطقه درح برگزار شده است، گفت: ما اردوهای جهادی را در منطقه درح سربیشه برگزار کردیم که به دنبال محرومیت زدایی اقتصادی و فرهنگی در این مناطق بودیم.

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه 40 نفر از طلاب به اردوی جهادی اعزام شدند، تصریح کرد: این طلاب در مناطق درح و روستاهای علی هدیه و کلاته شیر و چاه علی برای خدمت رسانی به مردم حاضر شدند .

وی با اشاره به خاطره ای از این اردوی جهادی گفت: بعد از راهپیمایی 22 بهمن به همراه طلاب و مسئولین شهر درح به دیدار پدر شهید بزرگوار "احراری" رفتیم.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند ادامه داد: جلوی خانه را به دلیل گازکشی خراب کرده بودند و در اثر باران ها خانه پدراین شهید بزرگوار پر از آب می شد لذا بنابر کاری که ما در اردوهای جهادی و هدفی که داشتیم آمده بودیم با تعدادی از طلاب دست به کار شدیم تا جلوی درب خانه این پدر شهید را درست کنیم که خوشبختانه این کار باعث شد مسئولین نیز خود پای کار بیایند و به ما کمک کنند.

حجت الاسلام دلدار تصریح کرد: این کار باعث شد مسئولین احساس کنند که اگر همت و اراده باشد همه کار ها به لطف خداوند قابل اجراست.

وی روحانیت را یک بخش جدانشدنی از ملت و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: دشمن سعی در دور کردن و ایجاد فاصله بین مردم و قشر روحانیت است ولی این اردوهای جهادی باعث همدلی و یک زبانی با مردم می شود.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند خاطرنشان کرد: ما در اردوهای جهادی تبلیغ اسلام و دین را به شیوه ای جدید انجام می دهیم که باعث درک متقابل مردم و ایجاد محبت و همدلی بین آنان و طلاب می شود.

انتهای پیام /ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha