سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت آب‌وخاک و نقش آن در زندگی جوامع، گفت: مسئولان برای حفظ منابع طبیعی باید از مشارکت مردم استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اظهار داشت: اسلام برای آب و زمین اهمیت ویژه‌ای قائل شده؛ به گونه ای که در برخی روایات آمده طبیعت، مادر شماست و این بدان معنا است که همان‌گونه که به مادرتان عشق می‌ورزید، به زمین هم بی‌رحمی نکنید و از آن مراقبت و محافظت کنید.

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: بی‌برنامگی‌های دوران‌ قبل باعث شده تا طبیعت مورد خشونت انسان‌ها قرار گیرد و نعمت‌های خدادادی به‌واسطه آن از بین بروند؛ اما در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده بسیاری از موانع برای حفظ طبیعت از بین رفته و رفع شده است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده اکنون بسیاری از منابع طبیعی در حال احیا و بازسازی است که یکی از مهم‌ترین دلایل آن مشارکت مردم در این امر است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: مسئولان باید مردم را برای حفظ منابع طبیعی و مراقبت از آب‌وخاک و اراضی ملی به رقابت دعوت کنند که در این صورت هزینه‌های دولت کم و بهره‌مندی مردم از منابع خدادادی افزایش می یابد.

وی افزود: تشکیل شرکت‌های تعاونی برای بهره‌برداری و حفظ منابع طبیعی از اقدامات بسیار خوبی است که در این سال‌ها در مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری رخ ‌داده و این امر می‌تواند موجب رشد و توسعه اقتصادی منطقه شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ضمن تقدیر از اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری استان، تأکید کرد: باید در تولید و توزیع و مصرف مدیریت و برنامه‌ریزی شود، تا جامعه به استقلال و خودکفایی برسد.

وی با بیان اینکه تولید در تربیت و تهذیب نفس و رشد روح و روان انسان تأثیرگذار است، اظهار کرد: باید مسئولان در این امر برنامه‌ریزی داشته باشند تا ذائقه مردم به‌وسیله تولیدات خودشان شیرین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha