چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمد طه مهری عضو شورای حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه از برکت انقلاب اسلامی تربیت دانش آموزان در مدارس دولتی نقطه امیدی برای حضور علاقمندان به تحصیل در حوزه های علمیه می باشد،گفت: جذب دانش آموزان بومی به حوزه های علمیه اولویت ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام محمد طه مهری، در دیدار با ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان اسلام آباد غرب، با تمسک به آیه 122 سوره توبه  فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» پس چرا از هر طایفه‌ای جمعی برای جنگ و گروهی نزد رسول برای آموختن علم دین مهیا نباشند تا قوم خود را چون به نزدشان بازگشتند بیم رسانند، باشد که (از نافرمانی خدا) حذر کنند. ،گفت: هدایت دانش آموزان در مسیر تحصیل معارف قرآن و اهل بیت(ع) توفیقی است که نصیب مسئولین آموزش و پرورش شده است.

امام جمعه اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه پیرامون پذیرش و جذب حوزه های علمیه لازم است که مدیران مدارس و خصوصا معاونین پرورشی تلاش نمایند، گفت: در صورت همکاری مسئولین آموزش و پرورش و ایجاد انگیزه معنوی در مدارس، شاهد ورود دانش آموزان به حوزه های علمیه خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه تقویت بنیه دینی دانش آموزان به برنامه ریزی صحیح و اصولی مسئولین آموزش و پرورش بستگی دارد، گفت: در صورتی که به سندهای بالا دستی و بومی که مورد تایید مقام معظم رهبری و متناسب با فرهنگ ایرانی، اسلامی عمل کنید، در تربیت نسل جوان هیچ نگرانی وجود ندارد.

عضو شورای حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی تحولات آموزش و پرورش و خصوصا معاونت پرورشی از یادگاران شهیدان رجایی و باهنر می باشد،گفت: مردم به آموزش و پرورش اعتماد داشته که فرزندانشان را در مسیر کسب علوم روز و تربیت اسلامی به معلمین زحمتکش به امانت می سپارند.

وی با بیان اینکه ورود دانش آموزان مستعد و علاقمند به تحصیل معارف قرآن و عترت(ع) را افتخاری است که نصیب معاونتهای پرورشی در مدارس می گردد، گفت: وقتی زمینه کار پرورشی در مدارس دولتی فراهم شود، نتیجه اش ایجاد فضای معنوی و رغبت دانش آموزان به حوزه های علمیه را فراهم می کند.

عضو شورای حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه از برکت انقلاب اسلامی تربیت دانش آموزان در مدارس دولتی نقطه امیدی برای حضور علاقمندان به تحصیل در حوزه های علمیه می باشد،گفت: جذب دانش آموزان بومی به حوزه های علمیه اولویت  ماست.

حجت الاسلام طه مهری با بیان اینکه اگر برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم کوچه و بازار و دانش آموزان بیان کنیم به یقین خیلی از نقشه های دشمن خنثی خواهد شد،گفت: نسل جوان دانش آموز دوران رژیم منحوس پهلوی را درک نکرده و حتی مقاومت جانانه مردم در دفاع مقدس را ندیده و باید به او آگاهی داد تا دچار تهاجم فرهنگی قرار نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیتهای موجود که در اختیار داریم برای جذب دانش آموزان به حوزه های علمیه بهره مند شویم، گفت: تبلیغ چهره به چهره در مدارس، خصوصاً مدارس صدرا و شاهد می تواند استفاده حد اکثری را برای ما فراهم نماید.

امام جمعه اسلام آباد غرب در پایان استفاده از ظرفیت مساجد شهر و روستا و مبلغین هجرت و مستقر در سطح شهرستان را یکی از راه های جذب دانش آموزان با استعداد به حوزه های علمیه دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha