پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد لاکانی

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه گیلان با بیان مشکلات اقتصادی جامعه خاطرنشان ساخت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پیام دیگری هم داشت و آن پیام این است که مسئولین باید به فکر مشکلات ملت باشند. هر مسئولی که برای این ملت بی نظیر کم بگذارد، فردای قیامت باید در محضر خدای تبارک و تعالی پاسخگو باشد .

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام محمد لاکانی مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه گیلان، در همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز طلاب و روحانیون استان، با اشاره به حضور حماسی مردم در یوم الله 22 بهمن و حادثه تروریستی زاهدان که منجر به شهادت جمعی از پاسداران انقلاب شد، گفت: جا دارد در ابتدا تبریک و تشکر ویژه به ملت غیور شجاع و غیور ایران اسلامی داشته باشم که با وجود همه معضلات و مشکلات موجود و همچنین هوای سرد، حضوری حماسی و دشمن شکن داشتند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در 40 سالگی خود به مرز پختگی رسیده و ان‌شاء الله پرچم این انقلاب با دستان با کفایت مقام معظم رهبری به دستان مبارک حضرت ولیعصر(عج) خواهد رسید.

حجت الاسلام لاکانی در ادامه اظهار کرد: مردم عزیز ایران همیشه و در همه حال حامی این نظام بوده و جواب یاوه گویی دشمنان را داده اند و به کوری چشم دشمنان، انقلاب ما با پشتیبانی این ملت ولایتمدار استمرار دارد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان گیلان با بیان مشکلات اقتصادی جامعه خاطرنشان کرد: این حضور پرشور مردم پیام دیگری هم داشت، و آن پیام این است که مسئولین باید به فکر مشکلات ملت باشند. هر مسئولی که برای این ملت بی نظیر کم بگذارد، فردای قیامت باید در محضر خدای تبارک و تعالی پاسخگو باشد چرا که این مردم همواره در کنار انقلاب بوده و حضور جدی در صحنه دارند.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای اقدام تروریستی زاهدان تصریح کرد: موضوع دیگر حرکت کور دشمن در به شهادت رساندن پاسداران عزیز ماست که ان شاءالله بزودی به سزای اعمال ننگین شان خواهند رسید.

حجت الاسلام لاکانی ادامه داد: دشمنان ملعون بدانند به فضل خدا راه به جایی نخواهند برد،چرا که اگر بنا بود جمهوری اسلامی با این حرکات تضعیف شود، این اتفاق با ترورها و خیانت های دهه شصت می افتاد. ان شاءالله پیروزی با ملت شریف و عزیز ایران است و امیدواریم با همت جهادی مسئولین، در آینده نزدیک این مشکلات هم مرتفع شود و آنچه که شایسته این کشور و ملت گرامی است رقم بخورد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان گیلان درخصوص اهداف برگزاری همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز طلاب گفت: هدف اول تجلیل از ممتازین تحصیلی، رشد و شکوفایی علمی خانواده‌ طلاب و روحانیون است. قطعا زمانیکه دانش آموز یا دانشجو تشویق می شود، انگیزه بیشتری برای تلاش و پیشرفت علمی پیدا میکند.

وی هدف دوم این همایش را توجه به خانواده روحانیون دانست و خاطرنشان کرد: برنامه های مرکز خدمات صرفا برای روحانیون محترم نیست و در تلاشیم که علاوه بر طلاب معزز، به فکر خانواده های آنها نیز باشیم که از جمله این اقدامات می توان به آموزش مهارت های کارآفرینی و توانمندسازی ویژه همسران و فرزندان روحانیون محترم با هدف بهبود معیشت آنها اشاره نمود.

حجت الاسلام لاکانی بهره مندی از برنامه های آموزشی از قبیل سواد رسانه و مشاوره خانواده در حاشیه همایش، و همچنین ایجاد زمینه آشنایی و الفت میان خانواده های روحانیون را اهداف دیگر برگزاری این برنامه عنوان و تصریح کرد: برگزاری همایش های این چنینی فرصت مناسبی برای ارائه آموزش های کاربردی مهارت خانواده است که تلاش شد تا بهره مناسب برده شود.

وی با اشاره به فلسفه وجودی مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: این مرکز به امر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و با هدف کاهش بخشی از مشکلات طلاب و روحانیون تأسیس شده، تا با آرامش بیشتری به وظایف طلبگی خود بپردازند.

حجت الاسلام محمد لاکانی خدمات ارائه شده طلاب و روحانیون شیعه و سنی را یکسان دانست و در پایان خاطرنشان ساخت: از حضور شما عزیزان و خانواده های گرامی تشکر و قدردانی می کنم، چرا که این حضور موجب قوت قلب و انگیزه ما برای تلاش بیشتر و مجدّانه در ادامه راه است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha