جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روحانیت

حوزه/ مسئول دفتر معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان گفت: داشتن بصیرت، صبوری و علم به مواضع حق، سه ویژگی لازم برای دفاع مستند و مستدل روحانیت از نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سلمان شاکری، امروز در نشست با طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی، به تبیین رسالت طلاب و روحانیان در دفاع از کارآمدی نظام اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به خصوصیات مدافعان از اسلام و انقلاب، افزود: امیرالمؤمنین(ع) در خطبه 173 نهج‌البلاغه می‌فرماید: «لَا یَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ» و تأکید می‌کند این پرچم را برنمی‌دارد و به دوش نمی‌کشد مگر کسی که این دو خصوصیت را داشته باشد؛ اولاً بصیرت داشته باشد و دوماً استقامت داشته باشند؛ یعنی بصیرت دینی و استقامت ایمانی داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از منظر امام نخست نخستین ویژگی برای دفاع شایسته از حکومت اسلامی داشتن بصیرت است، خاطرنشان کرد: در زمان حکومت امیرالمؤمنین(ع) تعدادی از خواص در اطراف ایشان بودند؛ اما همه آن‌ها بصیر نبودند.

حجت‌الاسلام شاکری با اشاره به اینکه فرد بصیر چند خصوصیت دارد، ادامه داد: انسان با بصیرت وظیفه و زمانه خود را به‌خوبی می‌شناسد و وظیفه‌اش را در زمان و مکان درست ادا می‌کند.

وی اظهار کرد: اکنون هم بسیاری از مسئولان کشور وظیفه خود را می‌دانند اما به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و از سوی دیگر خیلی‌ها به وظیفه خود عمل می‌کنند اما در زمان مناسب و خوبی عمل نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام شاکری ادامه داد: به همین دلیل می‌بینیم هنوز برخی از مسئولان کشور در خواب بوده و به این نتیجه نرسیده‌اند که به‌عنوان مثال بالاخره فتنه 88 خوب بود یا بد و هنوز با خود به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه خصوصیت دوم کسی که می‌خواهد از اسلام دفاع کند صبوری است، تصریح کرد: امام علی(ع) 25 سال خار در چشم و استخوان در گلو صبر کرد تا مردم به سمت ایشان هجوم آوردند که خلافت را بر عهده بگیر.

حجت‌الاسلام شاکری با اشاره به اینکه علم به مواضع حق سومین خصوصیت لازم برای مدافعان اسلام است، گفت: الآن پرچم‌های مختلفی وجود دارد و برخی از آن‌ها را هم عمامه به سرها برافراشته‌اند، ازجمله پیشگامان تشیع انگلیسی، جریان احمدالحسن، منصور هاشمی و ... که تحصیل حوزوی دارند و همه ادعای حق دارند.

مسئول دفتر معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: در چنین شرایطی علم به مواضع حق به‌ویژه از سوی طلاب و روحانیان به‌عنوان نخبگان جامعه بسیار مهم است؛ ازاین‌رو باید حوزویان با تقویت خصوصیات مذکور، برای دفاع مستدل و مستند از نظام اسلامی اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha