پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بیش از ۲۰۰۰ مسلمان کشمیری از ترس هندوهای افراطی در مسجد پناه گرفتند

حوزه/ گروهی از مسلمانان کشمیری که از سفر راجستان بازمی گشتند مورد حمله هندوهای افراطی و اوباش قرار گرفته اند و بیش از ۲۰۰۰ نفر در مسجد مکه در باتیندی پناه گرفتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از greaterkashmir ،درحالی که روز یکشنبه بیش از 2 هزار تن از مردم از ترس افراط گرایان هندو در مسجدی در منطقه باتیندی در جامو پناه گرفته اند، وضعیت در روز سوم درگیری ها در جامو و کشمیر رو به وخامت گذاشته است.

به گفته رسانه خبری کشمیر، نومن منظور یکی از ساکنان این منطقه گفته که بیش از 2 هزار نفر در مسجد مکه پناه گرفته اند و عده بیشتری نیز در حال آمدن هستند، این افراد شامل مسافران بازگشته منطقه محدود شده کشمیر و افرادی هستند که در ناحیه حساس جامو سکونت دارند.

عبدالمجید یک ساکن دره کشمیر گفت: من جزئی از گروه 700 نفره ای هستم که به همراه دیگر مردم در 15 تا 16 اتوبوس به شهر اجمیر در راجستان رفته بودیم، چند روز پیش که بازگشتیم متوجه شدیم که آزادراه را بسته اند. و به ما اجازه بازگشت به خانه هایمان را نمی دادند.

وی افزود: روز جمعه اشرار به ما حمله کرده و به سمت ما سنگ پرتاب کردند، به اتوبوس ها خسارت زده و رفتار بدی با ما داشتند، از ترس خشونت به مقامات امنیتی تماس گرفتیم و آن ها گفتند که به باتیندی پناه بگیریم.

گفته می شود با بالاگرفتن ناآرامی ها مسافران و ساکنان در این مسجد پناه گرفته اند، سخنگوی پلیس جامو و کشمیر مدعی شده که اوضاع را تحت کنترل دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha