جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اردوی جهادی

حوزه/ مسئول فرهنگی مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند هدف اردوهای جهادی را بیدار کردن و ترویج فرهنگ "ما می‎توانیم" در دل محرومیت‎ها دانست و گفت: فقر فرهنگی در مناطق روستایی بیداد می‎کند باید یک کار جهادی در این زمینه انجام شود.

حجت الاسلام محمد حیدری مسئول فرهنگی مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند، طلاب را سردمداران کارهای جهادی و فرهنگی دانست و گفت: اردوهای جهادی نقطه اتکایی برای به سرانجام رساندن این شعار و هدف است.

وی افزود: اردوهای جهادی زمینه ای را فراهم کرده تا طلاب با مناطق محروم و سختی هایی که یک طلبه در دوران تبلیغ با آنان مواجه می شود را درک کنند و برای حل آنان راهکارهایی پیدا کنند.

مسئول فرهنگی مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند با اشاره به فعالیت های گروه جهادی شهید باهنر در اردوی جهادی، تصریح کرد: این اردوی جهادی در شهرستان شوسف در روستای سهل آباد و فیروزآباد با حضور 12 طلبه حوزه امیرالمومنین برگزار شد.

حجت الاسلام حیدری افزود: در این اردوی جهادی دو پروژه عمرانی در دو روستا داشتیم همچنین در موضوع فرهنگی، با ایجاد فضایی برای سخنرانی در روستاها و دادن اطعام در شب شهادت به بیش از یک هزار نفر در مزار شاه سید علی، باعث یک همدلی و اشاعه فرهنگ جهادی بین مردمان آن مناطق شد.

وی با اشاره به علاقه طلاب برای حضور در اردو های جهادی خاطرنشان کرد: تعداد طلابی که تا به حال حضوری در اردو های جهادی نداشتند، باتوجه به محیط صمیمی که در این اردوها ایجاد می شود بسیار مشتاق حضور در اردوی جهادی بودند.

مسئول فرهنگی مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند یادآور شد: مسئول قرارگاه آبادانی که گروه های جهادی طلاب را از قم در مناطق محروم خراسان جنوبی می آوردند، باعث شده بودند که شور و شوقی بین طلبه های مدارس استان ایجاد شود.

حجت الاسلام حیدری اردوهای جهادی را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و عنوان کرد: با حضور در این مناطق می توانیم با رهایی لذت های دنیایی به دنبال پیدا کردن شخصیت حقیقی و واقعی خود نزد خداوند متعال باشیم.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) می‌فرمایند که "تنها کسانی با ما تا آخر خط می‌مانند که درد فقر و محرومیت را چشیده باشند" بر همین مبناست که اردوی جهادی می‌تواند مقدمه‌ای بر درک حقیقی مستضعفین و آماده شدن برای ظلم ستیزی باشد.

مسئول فرهنگی مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند هدف اردوهای جهادی را بیدار کردن و ترویج فرهنگ "ما می‎توانیم" در دل محرومیت‎ها دانست و افزود: فقر فرهنگی در مناطق روستایی بیداد می‎کند باید یک کار جهادی در این زمینه انجام شود.

حجت الاسلام حیدری هدف از اردوی جهادی را خدمت بدون منت به مردم محروم دانست و تصریح کرد: مسیر و هدف ما، خدمت به مردم است و باید از ظرفیت های کشور برای این کار استفاده کرد، چراکه محرومیت شایسته مردم نیست، بلکه مردم شایسته خدمت‌کردن هستند و این کاری است که گروه‌های جهادی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha