شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
گواهی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین گواهی گفت : ایران هیچ گاه آغازکننده جنگ با هیچ کشوری نبوده و نخواهد بود، ولی متجاوز را ادب می کنیم و در جای خود خواهیم نشاند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی، امروز در مراسم یادبود شهدای حادثه تروریستی زاهدان در گلستان شهدا با اشاره به پیشگامی اصفهان در همه عرصه های ملی و مذهبی اظهار کرد: علمای اصفهان قریب به یک قرن پیش با وحدت و همبستگی بیانیه ای را امضا می کنند که بر اساس آن زیر هیچ نامه ای که کاغذ آن خارجی باشد امضا نکرده و حتی مرحوم آقانجفی اصفهانی اعلام نمود که بر پیکر مرده ای که کفن آن پارچه خارجی باشد نماز نمی خواند و این به عنوان یکی از سندهای افتخار استان اصفهان و این شهر عالم پرور و شهیدپرور است.

وی افزود: اولین پاسدارانی که در دفاع از مرزهای ایران اسلامی حضور پیدا می کنند، پاسداران و جوانان اصفهانی می باشند که خود حلقه های فراوانی را شکل داده و فرماندهی می کنند وتا آنجا که استان اصفهان 24 هزار شهید در دوران دفاع مقدس س تقدیم می کند.

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان رشادت های شهدای مدافع حرم اصفهان و تقدیم 200 شهید از این استان در این عرصه و تامین امنیت کشور در مرزها گفت: راهپیمایی 22 بهمن در کشور ما با امنیت تمام با حضور ده ها میلیونی مردم برگزار شد و این نبود مگر به واسطه وجود این امنیت آفرینان و مدافعان مرزهای انقلاب اسلامی، که شاید ده ها و صدها گروه تروریستی را در دم خفه کردند، اما خود دستخوش این حادثه تلخ شدند.

وی اضافه کرد: شهدا زنده اند و در تمام مراحل زندگی ما حضور دارند و ما حیات خود را مدیون شهدا هستیم  و اگر  یک روز صدام جنایتکار را بیش از 50 کشور حمایت کردند، اما مردم ایران در مقابل ایستادگی نمودند و با تمام وجود یک وجب خاک ایران اسلامی را به دشمن ندادند.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی با تاکید بر افزایش توان و ظرفیت نیروهای مسلح کشور در برخورد با تجاوزها تصریح کرد: اگر روزی هواپیماهای جنگی عراق می آمدند و از جنوبی ترین نقطه تا شمالی ترین نقطه کشور را مورد تجاوز قرار می دادند و حتی یک ضدهوایی برای زدن هواپیمای عراقی وجود نداشت، اما امروز قادر هستیم تا در هر نقطه از مرزهای ایران اسلامی هر متجاوزی را زمین گیر نماییم.

وی خاطر نشان کرد: مرحوم فلسفی بیان می کردند من به امام(ره) عرض کردم که در اصفهان طی یک روز بیش از 300 جنازه تشییع شد، اما امام(ره) فرمود: همه از خدا هستیم و اسلام نیاز به خون دارد و فرمودند همان طور که سیدالشهدا(ع) تمام هستی خود را داد تا اسلام و انقلاب کربلا حفظ شود، اگر هر روز همین تعداد شهید تشییع شود ارزش دارد زیرا ما پیرو سیدالشهدا(ع) می باشیم.

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا به تلاش مذبوحانه دشمنان نظام و انقلاب برای نفوذ در کشور اشاره کرد و ادامه داد: چهل سال است دشمن درصدد نفوذ در این کشور می باشد، یک روز با جنگ فرهنگی و جنگ نظامی و یک روز نیز با اختلاف افکنی در بین اقوام و یک زمان نیز با ترور 17 هزار و ششصد نفر در کشور سعی نمودند منافقانه وارد کار شوند.

وی افزود: دشمنان ما جریان های تکفیری، سلفی و وهابی  را در منطقه رشد دادند و مسلمانان را به جان هم انداختند و برخی از کشورهای منطقه نیز با آنها همراهی نمودند و کار به جایی رسیده که این دریوزگی کشورهای مخالف ارزش های دینی و الهی در منطقه موجب شده است دیوانه ای به نام ترامپ به آنان لقب گاوشیرده دهد.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی ادعای آمریکا در مورد نابودی کشورهای منطقه توسط ایران را پوچ دانست و گفت: البته آنها اشتباه می کنند، زیرا ایران تا کسی به او تعرض نکند، تعرض نمی کند و ایران هیچ گاه آغازکننده جنگ با هیچ کشوری نبوده و نخواهد بود ولی متجاوزرا ادب می کنیم و در جای خود خواهیم نشاند.

وی اضافه کرد: ما امروز در اوج اقتدار قرار داریم و سه چیز موجب می شود تا یک کشور اقتدار یابد و یکی از آن مولفه های اقتدار مردم هستند و امروز مردم ما در اوج ارادت به انقلاب و رهبری و در اوج ارادت به ارزش ها و شهدا می باشند.

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در تبیین برخی از مولفه های اقتدار به نقش رهبری اشاره کرد و گفت: دومین مولفه نقش رهبری است، اما زمانی که مردم با رهبری باشند و حتی اگر رهبرعلی بن ابیطالب (ع) باشد، اما مردم با او نباشند، باید 25 سال در خانه بنشیند و استخوان در گلو و خار در چشم داشته باشد.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: در این بیانیه وقتی انسان نگاه می کند، گویی امام یک بار دیگر حیات یافته اند و قلم همان قلم امام، بیان همان بیان امام و جملات همان جملات امام است که مهربانانه، پدرانه و عاشقانه با جوانان حرف می زند.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی، سومین مولفه اقتدار را امکانات بیان کرد و گفت: امروز نیروهای مسلح ما مقتدرترین نیروهای مسلح می باشند و قطعا همان گونه که فرمانده کل سپاه اعلام نمود درآینده نه چندان دور به حول و قوه الهی و به واسطه پاسخی که نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و امنیت آفرینان به دشمنان این ملت خواهند داد، مردم جشن و سرور برپا خواهند کرد.

وی افزود: شهادت خوی مردان خدا است و این خصلت مردان الهی است و اگر ما را قطعه قطعه کنید ما از این راه دست برنمی داریم و این همان سرمایه عظیم است و ملتی که این سرمایه را دارد، همه چیز دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha