پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین صفرعلی فتح اللهی، مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فتح الهی با اشاره به این که سومین اجلاسیه کمسیون های شورای عالی حوزه خراسان ۱۶ اسفند، در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار می شود، گفت: دبیرخانه شورای عالی حوزه خراسان تلاش دارد، در آینده اجلاس های منطقه ای و بین المللی را با سایر مراکز حوزوی کشورهای اسلامی برگزار کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین صفرعلی فتح اللهی، مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان، ظهر امروز در نشست خبری پیرامون سومین اجلاسیه این دبیرخانه، گفت: از 18اسفندماه 94  که مقام معظم رهبری اعضا، دبیر شورا و مدیر حوزه علمیه خراسان را منصوب کردند، سه سال می گذرد، شورای عالی حوزه علمیه خراسان در این مدت اقدام به تشکیل 6 کمسیون شامل  آموزش، پژوهش، فرهنگ و اخلاق، اجتماعی و سیاسی، تبلیغ و خدمات و معشیت کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات این کمسیون ها و تصمیم گیری هایی که صورت می گیرد، افزود: 332جلسه تا امروز برگزار شده که حاصل آن 472 مصوبه بوده است که پس از تصویب، به مدیریت حوزه ابلاغ شده، تا برای کارهای عملیاتی اقدام شود .

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: در برخی از این کمسیون ها اقدام به ایجاد کارگروه های تخصصی در رشته های تخصصی، حمایت از پژوهشگران و احیای موقوفات شده است و تلاش می شود که فعالیت های حوزه تخصصی دنبال شود .

حجت الاسلام و المسلمین فتح اللهی با اشاره به تاسیس شورای تحول، اظهار کرد: عمده ترین مسائل مربوط به تحول در این شورا مطرح می شود .

وی در ادامه به برنامه های سومین اجلاسیه کمسیون های شورای عالی حوزه علمیه خراسان اشاره کرد و ادامه داد: این اجلاس با هدف بررسی آینده حوزه های علمیه، دستیابی به نقشه راه و ارائه تبیین رویکردهای کمیسیون تخصصی شورای عالی حوزه برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع اجلاسیه از مباحث تخصصی تاثیرگذار در حوزه های علمیه است و با توجه به اهمیت آن، حوزه علمیه خراسان اقدام به برگزاری پیش نشست هایی کرده است، افزود: اساتیدی از حوزه های علمیه قم، تهران و اصفهان در این پیش نشست ها به بررسی مسائل کلان و آینده حوزه های علمیه می پردازند.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان رضوی بااشاره به اهداف این پیش نشست ها، گفت: رسیدن به فهم صحیح درباره مسائل حوزه علمیه، ایجاد هسته های دانایی، تحلیل مسائل کلان حوزه های علمیه، احزار منطق اولویت مسائل کلان حوزه علمیه و افزایش ارتباط میان اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی و حوزه های علمیه از مهمترین اهداف است.

وی با بیان اینکه یک پیش نشست دوم اسفندماه در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار می شود، افزود: در این نشست، با حضور شخصیت های حوزوی و صاحب نظر، پیرامون چهار حوزه منطق اولویت ها، ساختار سازمانی، مسائل اقتصادی به ویژه وقف، آموزش و پرورش و در سه محور تبلیغ در فضای مجازی، آینده دینی و سبک زندگی تبادل نظر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فتح الهی با اشاره به این که سومین اجلاسیه کمسیون های شورای عالی حوزه علمیه خراسان 16 اسفند با حضور شخصیت های حوزوی مطرح، در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار می شود، گفت: دبیرخانه شورای عالی حوزه خراسان تلاش دارد، در آینده، اجلاس های منطقه ای و بین المللی را با سایر مراکز حوزوی کشورهای اسلامی برگزار کند .

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha