پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
همایش بین المللی امام رضا و تمدنی جهان اسلام

حوزه / مراسم اختتامیه همایش علمی بین المللی «امام رضا (ع) و نهضت علمی تمدنی جهان اسلام»، با سخنرانی شخصیت های حوزوی، پنجشنبه دوم اسفندماه، در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار می شود .

هادی هاشمی دبیر اجرایی همایش بین المللی امام رضا(ع)  و نهضت علمی تمدنی جهان اسلام در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری«حوزه» در مشهد، گفت: تبیین جایگاه و مرجعیت علمی امام رضا(ع) و آشنایی جامعه علمی با میراث علمی تمدنی اسلامی،  از جمله اهداف اصلی برگزاری این همایش است .

وی با بیان اینکه  فراخوان مقاله همایش از اردیبهشت ماه سال جاری در سه محور امام رضا(ع) و نهضت علمی، تمدنی و تاثیر متقابل تمدن ایرانی و تمدن اسلامی اعلام شد، افزود: 180 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که در نهایت 30 مقاله به عنوان آثار برگزیده و از 5مقاله در مراسم اختتامیه همایش  تقدیر می شود.

دبیر اجرایی همایش بین المللی امام رضا(ع)  و نهضت علمی تمدنی جهان اسلام افزود: بیشتر صاحبان آثار ارسالی از طلاب جامعه المصطفی(ص) هستند، همچنین از کشورهای عربستان، آمریکا و تایلند نیز مقالاتی ارسال شده است .

وی به برگزاری کمیسیون های علمی همایش اشاره کرد و افزود: اول اسفندماه، در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، دو کمسیون علمی با حضور نویسندگان مقالات برتر و اساتید حوزه برگزار خواهد شد که در این نشست ها مقالات به نقد و بررسی خواهند پرداخت .

هاشمی در ادامه به نهادها و سازمان هایی که با این همایش همکاری دارند، اشاره کرد و افزود: معاونت پژوهش جامعه المصطفی(ص) مشهد مقدس با مشارکت علمی و اجرایی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دفتر تبلیغات اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، نمایندگی جامعه المصطفی در لبنان، اندونزی و گرگان، دانشگاه مجازی المصطفی و حوزه علمیه خراسان در برگزاری همایش مشارکت دارند.

 گفتنی است، مراسم اختتامیه همایش علمی بین المللی  امام علی بن موسی الرضا(ع) و نهضت علمی تمدنی جهان اسلام با سخنرانی شخصیت های حوزوی، پنجشنبه دوم اسفندماه، در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار می شود .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha