جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حوزه/ بی پول ترین مسئول در نظام جمهوری اسلامی ایران، ائمه جمعه و در مقابل، پاسخگوترین مسئول نیز همین ائمه جمعه می باشند و کار در این سمت بسیار سخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بابائیان، امام جمعه امیرکلا در جلسه طلاب و فضلای امیرکلایی مقیم قم که امشب برگزار شد، اظهار داشت: ائمه جمعه به تعبیر مقام معظم رهبری فرماندهان قرارگاه فرهنگی شهر هستند و نمازجمعه نیز قرارگاه ایمان، بصیرت، اخلاق و تقواست؛ به این معنا که از خطبه های نمازجمعه این موضوعات باید تراوش نماید.

وی ابراز داشت: امروز 900 امام جمعه در کشور مشغول به فعالیت بوده و وظیفه آنان تبیین است؛ وقتی مقرر شد ائمه جمعه فرماندهان قرارگاه فرهنگی باشند، موضوع فرق خواهد کرد و جز با اتحاد، وحدت و همدلی به پیش نخواهد رفت.

امام جمعه امیرکلا خاطرنشان ساخت: روحانیت در تاریخ انقلاب سکان دار پرچم اسلام ناب محمدی بوده اند و انقلاب ما مرهون تلاش روحانیت گرانقدر است؛ وقتی به انقلاب نگاه می اندازیم، ایستادگی و مقاومت و رهبری این امت بود که این انقلاب را جاودانه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین بابائیان با اشاره به اینکه بقاء انقلاب، جز با حضور روحانیت نخواهد بود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان را مورد خطاب خود قرار داده اند که می توان از آن موضوعات مهمی را کشف نمود.

وی بیان داشت: آیت الله شب زنده دار به نقل از رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند که ایشان تأکید کرده اند که باید پیگیر این بیانیه بود؛ چراکه مسیر چهل سال دوم انقلاب در این بیانیه تبیین شده است و باید به مرحله اجرا برسد.

امام جمعه امیرکلا اظهار داشت: روحانیت سکان دار فرهنگی انقلاب است و باید بر دیدگاه رهبر معظم انقلاب مسلط باشیم تا بتوانیم مسیر را به درستی شناخته و برای دیگران تبیین و تحلیل نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین بابائیان ابراز داشت: اصل انقلاب اسلامی ایران ما را بر سر صف گوشت منجمد قرار نداده، بلکه بی تدبیری مسئولان و اشتباه انتخاب ماست که ما را در این مسیر قرار داده است.

وی خاطرنشان ساخت: رهبر انقلاب فرمود، ما در این 40 سال انقلاب توانستیم ثبات و امنیت را برای کشور ایجاد نماییم؛ البته ترورهای کوری نیز در ایران اتفاق می افتد، اما نشانگر قدرت دشمن در کشور نمی باشد.

امام جمعه امیرکلا تصریح کرد: پیشرفت در عرصه های علمی از دیگر بیانات رهبر معظم انقلاب در این بیانیه است؛ در حالی که ما پیش از انقلاب حتی از کشور افغانستان هم واردکننده بودیم؛ این پیشرفت ها را باید قدردان بود و پاسدار این نعمت ها باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین بابائیان بیان داشت: امروز دشمن در حال خرابکاری در کشور است و نفوذ یکی از مقوله های این خرابکاری است؛ اما مشکل اصلی کشور، بی تدبیری برخی مسئولین ماست.

وی اظهار داشت: مشارکت عمومی مردم در مناسبت هایی همچون راهپیمایی 22 بهمن از دیگر دستاوردهای این انقلاب است که باید قدردان آن بود؛ این مردم مشکلات اقتصادی زیادی را تحمل می کنند؛ اما پشت سر نظام و انقلاب بوده و آن را تنها نگذاشتند.

امام جمعه امیرکلا ابراز داشت: مردم در 22 بهمن خوب درخشیده و آبروی انقلاب و اسلام را حفظ کردند؛ به عنوان مثال در شهر امیرکلای خودمان 12 هزار نفر از مردم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده اند که سابقه نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین بابائیان خاطرنشان ساخت: مردم برای حفظ ولایت، انقلاب، خون شهدا و ... وارد صحنه شده و حضور بسیار پرشوری را به ثبت رساندند.

وی تصریح کرد: شاگردی خوب است؛ اما همیشه شاگرد ماندن خوب نیست؛ به همین دلیل باید سطح علمی کشور ما به جایگاهی برسد که دشمن زبان فارسی را یاد گرفته تا بتواند به علم ما دست پیدا نماید.

امام جمعه امیرکلا بیان داشت: آنچه را که کشور را به پیشرفت می رساند، اقتصاد مقاومتی، تحقیق، پژوهش، معنویت، اخلاق و ... است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تأکید کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین بابائیان اظهار داشت: امروز متأسفانه برخی از نمایندگان مجلس به دنبال اجرای برنامه های دشمن در کشور هستند و دلیل آن را مشکلات اقتصادی کشور عنوان می کنند؛ در حالی که ما برنامه ای به نام اقتصاد مقاومتی داریم که توجهی به آن نشده و اعتقادی به آن از سوی مسئولین دیده نمی شود.

وی ابراز داشت: فرماندهان جنگ ما جوانان 27 ساله ای بوده و توانستند جنگ را مدیریت کرده و آن را به پیش ببرند؛ اما امروز مشاهده می کنیم که به جوانان بها داده نمی شود و به همین دلیل رهبر انقلاب بر سکانداری جوانان تأکید می کنند.

امام جمعه امیرکلا خاطرنشان ساخت: استکبارستیزی از دیگر تأکیدات رهبر معظم انقلاب در این بیانیه است؛ استکبارستیزی یکی از هویت های انقلاب اسلامی ایران است و باید این هویت را روز به روز در خود تقویت نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین بابائیان در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: بنده بعد از هفت سال امامت جمعه در یکی از شهرها، به عنوان امام جمعه شهر امیرکلا انتخاب شدم و یقینا فعالیت در این فضا سخت است و تلاش خواهیم کرد کار خود را به نحو احسن انجام دهیم.

وی بیان داشت: بی پول ترین مسئول در نظام جمهوری اسلامی ایران، ائمه جمعه و در مقابل، پاسخگوترین هم همین ائمه جمعه می باشند و کار در این سمت بسیار سخت است.

امام جمعه امیرکلا اظهار داشت: به دنبال توسعه شهر امیرکلا هستیم تا بتوانیم این شهر را به شهرستان تبدیل کرده و امکانات بیشتری را برای این شهر فراهم آوریم.

حجت الاسلام والمسلمین بابائیان ابراز داشت: در شهر امیرکلا 24 مدرسه و پنج هزار دانش آموز مشغول به تحصیل بوده و به دنبال استقلال آموزش و پرورش این شهر هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: امروز بیش از 70 درصد مدارس شهر امیرکلا فرسوده بوده و پیگیر تعمیر این مدارس هستیم و خوشبختانه کارهای خوبی صورت گرفته است.

امام جمعه امیرکلا تصریح کرد: شهر امیرکلا به دلائل گوناگون عقب ماندگی های بسیاری دارد که به دنبال رفع این مشکلات و گرفتاری ها هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین بابائیان بیان داشت: امروز با تمام گروه های سیاسی تعامل و همکاری داشته تا بتوانیم از مشکلات موجود بکاهیم.

 در پایان امام جمعه امیرکلا به برخی از سوالات پاسخ داد.

همچنین حجت الاسلام یزدانی، نماینده طلاب و فضلای امیرکلا نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به امام جمعه امیرکلا اظهار داشت: از دغدغه و دلسوزی طلاب و فضلا برای حضور در این جلسات کمال تقدیر و تشکر را داریم و امیدواریم نتایج مناسبی داشته باشد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جلسات و شرکت طلاب و فضلا، ابراز داشت: بالاترین هدف شما کسب رضایتمندی حضرت حجت (عج) و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب می باشد.

نماینده طلاب و فضلای امیرکلایی مقیم قم خاطرنشان ساخت: همچنین بررسی فرصت ها و چالش های موجود و نوع تعامل با مسئولان فرهنگی و تبلیغی منطقه از دیگر اهداف برگزاری این جلسات می باشد.

 حجت الاسلام یزدانی تصریح کرد: از دیگر اهداف این جلسه بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات و همچنین بررسی ظرفیت هایی که می تواند ما را در امور تبلیغی و دینی کمک نماید، می توان عنوان کرد.

وی بیان داشت: یکی از مسائلی که نیاز به حمایت طلاب و روحانیت دارد، ارتقاء و توسعه صندوق قرض الحسنه آیت الله شیخ مهدی امامی است که قریب به 120 عضو دارد و نیازمند حمایت بیشتر است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha