پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مجید یزدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین یزدی از برگراری ششمین دوره مسابقات قرآنی قوه قضائیه اول اسفندماه در شهر قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید یزدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ششمین دوره مسابقات قرآنی قوه قضائیه اظهار کرد: این مسابقات در 6 بخش حفظ، قرائت، ترتیل، حفظ موضوعی، مفاهیم و اذان برگزار می‌شود و افراد برگزیده استان‌ها در این مسابقات شرکت می‌کنند، برگزاری مسابقات قرآن مقدمه ای برای عمل به مفاهیم این کتاب آسمانی است،

وی ادامه داد: در سال 96 هفت هزار و 654 نفر در مسابقات قرآن قوه قضائیه شرکت کردند، اما تعداد شرکت کنندگان این مسابقات در سال جاری، 15 هزار و 878 نفر بود. ششمین دوره مسابقات قرآنی قوه قضائیه در یکم اسفندماه در شهر قم برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دادگستری استان قم افزود: حدود 250 نفر از 31 استان در مسابقات سراسری قرآنی قوه قضائیه در شهر قم شرکت می‌کنند که 10 نفر از آن‌ها از قم هستند. محل برگزاری این مسابقات، مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) است، برگزاری مسابقات از ابتدای صبح روز یکم اسفندماه شروع می‌شود و تا شب ادامه دارد و زمان برگزاری مراسم اختتامیه این مسابقات دوم اسفندماه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یزدی، تعداد شرکت کنندگان مسابقات قرآنی قوه قضائیه را رو به رشد دانست و تصریح کرد: تبلیغات قرآنی معاونت فرهنگی قوه قضائیه موجب افزایش دو برابری شرکت کنندگان این مسابقات در طول یک سال شد.

وی ادامه داد: از جمله ویژگی‌های مسابقات قرآنی قوه قضائیه این است که نفر نخست هر بخش از مسابقات حق شرکت در این بخش در سال آینده را ندارد تا هر سال شاهد انتخاب افرادی جدیدی به عنوان برگزیده در این مسابقات باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یزدی با اشاره به مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه مسابقات قرآنی قوه قضائیه اظهار کرد: آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی سخنران افتتاحیه این مسابقات است و آیت‌الله استادی هم در مراسم اختتامیه آن سخنرانی می‌کند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی به حفظ فرهنگ دینی اهتمام دارد و در مسابقات قرآنی این دستگاه از داوران بین المللی کشورمان استفاده می‌شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha