پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به لزوم ایجاد کتابخانه های اسلامی و دینی در کشور، گفت: در حال حاضر کتابخانه های تخصصی در امور دینی در کشور وجود دارد، ولی تعداد آنها جوابگوی متقاضیان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، صبح امروز در دیدار با جمعی از کارکنان کتابخانه های عمومی و نویسندگان شهرستان بیجار، اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی از امور مهم و سازنده و تاثیرگذار در زندگی امروزه هر انسانی است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با انتقاد از پایین بودن میزان مطالعه در ایران، گفت: متاسفانه آمارها نشان می دهند که میانگین مطالعه هر ایرانی کمتر از یک دقیقه در روز است در حالی که در برخی از کشورها این رقم بالای چند ساعت می باشد.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود گفت: نباید تمام قصورات را به گردن خوانندگان و مردم انداخت، بلکه بسیاری از زیرساختهای موجود در بحث گسترش کمی و کیفی کتابخانه ها در کشور مهیا نیست.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر می بینیم که کتابخانه داریم، ولی کتاب خوب نداریم که این هم خود عاملی برای بی میل شدن مخاطب به مطالعه است.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه باید در دو بخش کتابخانه های عمومی و تخصصی دولت و مسئولان فرهنگی همت بیشتری به خرج دهند، گفت: یکی از معضلات جدی کتابخانه های سطح کشور چه کتابخانه های تخصصی و چه عمومی، قدیمی بودن کتب آنهاست، از این رو کتابخانه ها هم بمانند سایر شئونات زندگی نیازمند به روز شدن هستند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه بیان داشت: در همین شهرستان بیجار تعداد و کیفیت کتابخانه های خصوصی و عمومی رضایت بخش نیست، لذا نباید انتظار داشت که میزان آمار مطالعه در آن بالا باشد.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد کتابخانه های اسلامی و دینی در کشور، گفت: در حال حاضر کتابخانه های تخصصی در امور دینی در کشور وجود دارد، ولی تعداد آنها جوابگوی متقاضیان نیست.

حجت الاسلام محمودی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در همین شهرستان بیجار ما 2 مدرسه علمیه داریم ولی بجز کتابخانه های داخلی خود مدارس، طلاب کتابخانه دیگری برای انجام امور پژوهشی و تحقیقاتی در این منطقه سراغ ندارند، لذا از مسئولان امر درخواست داریم که در این مورد توجه بیشتری به شهرستان بیجار داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha