چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام نوری

حوزه/ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه ما به کارکردهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مسجد معتقدیم، گفت: مسجد می تواند هر کارکرد دنیایی و آخرتی را احیا کند، چون این ظرفیت را دارد.

حجت الاسلام روح الله نوری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، در خصوص اهمیت وحدت اظهار داشت: در موضوع وحدت چیزی که مهم است، این که قبل از انسان شناسی و شکل گیری وحدت، مفهومی به نام همدلی موثر است.

وی بیان داشت: این که چرا اسلام تاکید بر صله رحم و دید و بازدید دارد، به خاطر همین است که این دید و بازدید همدلی را ایجاد می کند و در واقع  همدلی اتحاد را شکل می دهد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی افزود: بخش دیگری از وحدت که ناظر به اهداف وحدت است، به چرایی داشتن وحدت ما می پردازد و آن هم این که در امور مشترک خودمان بتوانیم اهدافی را محقق کنیم.

نوری دومین تاثیر دیدارها را آشنا شدن و معرفت نسبت به ظرفیت ها دانست و عنوان کرد: در این دید و بازدیدها ما ظرفیت هایی نسبت به برادران خود می بینیم و نسبت به توانمندی های همدیگر آشنا می شویم.

گفت وگوها وحدت آفرین هستند

وی با اشاره به اینکه "جبهه مقاومت" و "مبارزه با اسلام آمریکایی" مفاهیم وحدت آفرین هستند، متذکر شد: گفت و گو و جمع شدن حول این مفاهیم و شعارها وحدت آفرین است و به تقویت این مسئله می انجامد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی مطرح کرد: برای تقویت وحدت بین ملل اسلامی در نوع و اجرای برنامه ها باید تلاش بیشتری و متفاوت تر عمل کنیم.

مسجد از مصادیق وحدت است

وی در ادامه در خصوص نقش مسجد در شکل گیری وحدت بیان داشت: مساجد یکی از مصادیق مکانی وحدت است و آن چیزی که همه مسلمان ها به آن اعتقاد دارند قداست مساجد است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی اضافه کرد: ما در همه فرقه های اسلامی تکریم و تقدس مسجد را می بینیم، اما در مورد آزاد کردن ظرفیت های مسجد اختلافاتی داریم.

نوری تصریح کرد: در ظاهر با آن چیزی که می بینیم و گفتگو می کنیم معتقدیم اما در عمل باید با برنامه ریزی هایی وحدت عملی را تقویت کرده و انسجام ببخشیم.

مسجد می تواند کارکردهای متفاوت را احیا کند

وی اعلام کرد: ما برای آزادکردن کارکردهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و دیگر کارکردهای مادی مسجد معتقدیم این اتفاق می تواند بیافتد و هر کارکرد دنیایی و آخرتی را مسجد می تواند احیا کند، چون این ظرفیت را مسجد دارد و معتقدیم بخشی از وحدت در عمل کردن به این موضوع اتفاق می افتد.

مسجدالحرام در تسلط اسلام آمریکایی است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با اشاره به آیاتی از سوره قریش به تبیین وحدت عملی پرداخت و گفت: بر طبق این آیات مسجد باید امنیت آفرین باشد حتی امنیت غذایی، اما امروز مسجد الحرام امنیت آفرین نیست، چون در تسلط تفکر اسلام آمریکایی است.

نوری امروز می بینیم از این مسجدی که قرار است عالم را امن کند حتی کودکان یمنی در امنیت نیستند.

وی با بیان اینکه اگر به مفهوم مسجد دقت شود امنیت روانی مردم را نه تنها برای مسلمانان، بلکه برای کل بشریت باید تامین کند، گفت: اما امروز مساجدی که در چنگال تفکر اسلام آمریکایی هستند درواقع امنیت آفرین نیستند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی ابراز داشت: اگر قداست و تکریمی که از مساجد انتظار داریم را در کنار آزاد کردن سایر کارکردهای مسجد بیاوریم، وحدت عملی شکل می گیرد.

افق نگاه جوان ها را اصلاح کنیم

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه گفتگوها و ارتباط های مبلغین جهان اسلام نگاه به مسجدالاقصی را زنده می کند، متذکر شد: اگر افق نگاه جوان های جبهه مقاومت را اصلاح کنیم که بدانند ما به دنبال آزادی مسجدالاقصی هستیم انرژی ها در مسیر خود قرار می گیرد و هدر نمی رود.

نوری خاطرنشان کرد: تفکر اسلام آمریکایی با ورود خود باعث شد انرژی را که باید برای آزادی مسجد صرف می شد به سمت کشته شدن مسلمان ها پیش برود و درواقع انرژی آنها تحلیل رفت.

وی با بیان اینکه امام(ره) در سال آخر عمر خود تمایز بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب را بیش از پیش مشخص کردند، گفت: همه پیشرفت های ما در طول این چهل سال براساس تفکر مبارزه با اسلام آمریکایی ایجاد شده و با این تفکر است که این سکو را برای ظهور منجی آماده می کنیم.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha