شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست حجت ­الاسلام والمسلمین اسکندری  با مسئول ستاد اقامه نماز قم

حوزه/حجت ­الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: ما باید نگرش و نگاهمان را به نماز تغییر دهیم تا خمودی ها و خستگی ها در برخی افراد تداعی نکند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت ­الاسلام والمسلمین اسکندری در نشستی با مسئول ستاد اقامه نماز قم،‌ با بیان این مطلب در دیدار با مدیریت اقامه نماز افزود: مساجد و نماز خانه های بین راهی، نماز در ادارات و وزارت خانه‌­ها، از اقدامات مثبت است که باید این کارها ادامه پیدا کنند و  اینکه ما نتوانستیم به اهداف اصلی برسیم به دلیل وجود برخی نواقص است.

حجت ­الاسلام و­المسلمین عباس اسکندری خاطرنشان کرد: دغدغه ­ها و مشکلات و بیان آن به دلیل نرسیدن به نقطه مطلوب است، به هر حال کار­های انجام گرفته باید ادامه پیدا کرده و اگر احساس کنیم برخی کارها بی‌­تاثیر است باید حذف شود وی افزود: ما باید نوآوری و خلاقیت راجع به کارها داشته باشیم، در غیر این صورت ما به سرمنزل مقصود نخواهیم رسید. خلاقیت ها مارا به مقصد نزدیک می ­رساند.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه قم با اشاره به تاثیر گذار بودن و الگو گرفتن در فعالیت­ها گفت: انسان ها تحت تاثیر الگو قرار می­گیرند و با ارائه الگو ها غربی توانسته­ اند تاثیرگذاری روی فرهنگ مردم بگذارند.

وی گفت: باید از بین جوانان و خانواده های متدین و متعهد، افراد خادم نماز داشته باشیم و آنان را در جامعه تشویق کرد و به عنوان الگو به جامعه معرفی کرد.

حجت ­الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: ما در برنامه های خود توجه به "فرد" را فراموش کرده­ایم در صورتی که سیره ائمه(علیه­­ السلام) توجه به افراد است.

وی افزود: انقلاب­اسلامی با فرد سازی و الگو گرفتن از بزرگان و اولیاء الهی به نتیجه رسید.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان با اعلام آمادگی برای توسعه فعالیت نماز در آموزش پرورش و بر روی جوانان گفت: ما از این برنامه استقبال می­کنیم و آمادگی کامل داریم.

حجت ­الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: ما باید نگرش و نگاهمان را به نماز تغییر دهیم، تا خمودی ها و خستگی ها در برخی افراد تداعی نکند.

وی گفت: باید به نماز به عنوان عملی که موجب رشد و تعالی انسان است، نگاه شود، اگر بینش و نگرش به نماز تغییر کند وضعیت نماز در جامعه بهتر می­ شود و برای این کار باید از زبان هنر استفاده کرد.

مدیر­کل اوقاف و امور خریه قم گفت: جلوه زیبایی از نماز را در قالب هنر برای جوانان و نوجوانان عرضه کنیم.

در این دیدار مدیر ستاد اقامه نماز استان بر لزوم همکاری و استفاده از ظرفیت­های موجود در اداره کل اوقاف و امورخیریه در توسعه نماز تاکید کرد.

محمد خامه­ یار گفت: ایجاد رمینه وقف برای نماز، استفاده از ظرفیت های امام­زادگان می­تواند ما را در ترویج امر نماز کمک کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با­کمک اداره کل اوقاف و امور­خیریه بتوان اقدامات مناسبی را در آموزش و پرورش و ایجاد تشکل بزرگ یاوران نماز اقدام مناسبی کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha