شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید موسی حسینی کاشانی / نشست خبری

حوزه/ هم اکنون در استان قم در بحث هنرهای تجسمی حدود ۸۰۰ هنرمند شناخته شده داریم و دنبال این هستیم با شناسایی سایر هنرمندان این تعداد را به ۲هزار نفر افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حسینی کاشانی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه به موضوع برگزاری وفراخوان عضویت انجمن هنرهای تجسمی استان اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست های این اداره بهره گیری از انجمن های فرهنگی هنری برای اجرای برنامه ها بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: این اداره کل انجمن های فرهنگی هنری را به عنوان یکی از قدرت های توانمند اداره می داند و معتقدم اگر این انجمن فعال باشد می تواند برنامه های خوبی را به اجرا در آورد.

وی ادامه داد: در حال حاضر انجمن های متعددی مانند نمایش، تجسمی، عکاسی، سرود و آهنگ های انقلابی، پویا نمایی، مستند سازان، ادبی و اتحادیه ناشران و ... در این اداره فعال می باشند.

حسینی کاشانی عنوان کرد: معقتدیم این مجموعه می توانند فعالیت های خوبی درعرصه ارتقاء سطح هنر و فرهنگ در داشته باشند و در همین رابطه و فعالیت قوی تر  بنا بود، کارهای فرهنگی و هنری به این مجموع ها واگذار شود.

وی افزود: در رابطه باهمین مسئله برنامه جشنواره، نسیم مهر، هشت نوشت، نماز و جوان و نمایشگاه کتاب، به خود این انجمن ها واگذار شده است.

حسینی کاشانی گفت: برآورد ما این است 2هزار هنرمند در زمینه نقاشی، تصویر سازی و مباحث نظری و هنر دراستان هستند که به صورت ناشناس درحال فعالیت می باشند و هنوز شناسایی نشده اند و  معتقدیم کانون فرهنگی تجسمی، خانواده بسیار بزرگ است و به همین دلیل درصدد شناسایی همه هنرمندان در عرصه تجمسی، هستیم بانک کاملی از هنرمندان راه اندازی کنیم و فراخوان عضویت انجمن هنرهای تجسمی آغاز شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: هم اکنون حدود 800 هنرمند شناخته شده داریم ودنبال این هستیم، با شناسایی سایر هنرمندان به 2هزار نفر برسند.

وی عنوان کرد: فراخوان سیزدهمین دوسالانه آثار طراحان گرافیک استان قم انجام شده است و درهمین رابطه دربحث گرافیک هنرامندان شناخته شده ای  درقم هستند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha