چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مصیب خزاعی

حوزه/ امام جمعه درمیان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از افتخارات و سند عزت و شجاعت ملت بزرگ این سرزمین، با یکپارچگی و وحدت کلمه، حقیقت‌خواهی و ظلم‌ستیزی به دست آمد و امروز سرمشق و الگویی بی بدیل برای ملت‌های آزادی خواه است .

حجت الاسلام مصیب خزاعی، امام جمعه درمیان در گفت و گو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند، با اشاره به الگو قرار گرفتن ایران برای ملت های آزادی خواه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از افتخارات و سند عزتمندی و شجاعت ملت بزرگ این سرزمین با یکپارچگی و وحدت کلمه، حقیقت‌خواهی و ظلم‌ستیزی به دست آمد و امروز سرمشق و الگویی بی بدیل برای ملت‌های آزادی خواه شده است .

وی، علت موفق نبودن بیداری اسلامی در سایر کشور ها را نداشتن رهبر دانست و افزود: رهبری بی نظیر حضرت امام خمینی(ره) از دلایل مهم تفاوت انقلاب ایران با سایر انقلاب ها است که امام با حمایت مردم می توانست هرکاری را به سرمنزل مقصود برساند.

امام جمعه درمیان، ۴۰ سالگی انقلاب را سند عزتمندی و قدرت ایران در جهان دانست و تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از افتخارات و سند عزتمندی و شجاعت ملت بزرگ این سرزمین با یکپارچگی و وحدت کلمه، حقیقت‌خواهی و ظلم‌ستیزی به دست آمد و امروز سرمشق و الگو یی بی بدیل برای ملت‌های آزادی خواه شده است و قدرتی در برابر زیاده خواهی های استکبار است.

حجت الاسلام خزاعی انقلاب اسلامی ایران را مردمی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب ایران برای تمام اقشار کشور بوده و این انقلاب برای اینکه نیازهای مردم را پاسخ دهد، ابعاد مختلفی داشته است؛ انقلاب اسلامی ایران دارای ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، روحی و جسمی بوده و مختص به قشر خاصی نبوده است.

وی با بیان اینکه پیروی مردم از امام راحل و ولایت فقیه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، تاکید کرد: مردم به امام و امام راحل نیز به اهداف خود ایمان داشتند.

امام جمعه درمیان هدف از انقلاب کردن مردم را هدفی جهانی دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران مختص به جغرافیای خاص و اقوام مختلف نبوده بلکه امام خمینی(ره) در هر جایی که بودند ارتباط خود را با انقلاب قطع نمی‌کردند و هدف ما آسمانی و نورانی بود و مربوط به یک جغرافیای خاص نبوده است.

وی ادامه داد: باید راهی که امام خمینی(ره) برای ما ترسیم کردند را ادامه دهیم؛ امام تبلیغ دین کردند، انقلاب ما عین دین و دین ما عین انقلاب است و اگر تبلیغ دین را درست انجام دهیم، راه انقلاب را رفته ایم؛ راه روحانیت در بحث تبلیغ دین جدا از انقلاب نیست و اگر طلبه خود را جدا از انقلاب بداند یعنی اینکه دین را نفهمیده است.

امام جمعه درمیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلابی الهی بود و در اقصی نقاط جهان توانسته تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: برای تمام کسانی که به دنبال آزادی خواهی هستند نیز انقلاب تاثیرگذار بوده و مردم آزادی خواه جهان دست از حمایت انقلاب ایران برنمی‌دارند.

حجت الاسلام خزاعی خاطرنشان کرد: شاید در تمام کشورها حضور فیزیکی نداشته باشیم، ولی حضور معنوی داریم و حضور معنوی ایران در بین کشورهای منطقه یکی از دستاوردهای انقلاب است.

وی گفت: ما انقلاب کردیم که بمانیم و انقلاب اسلامی با رسیدن به ۴۰ سالگی در اوج قدرت است، اما نباید تنها به این اکتفا کنیم و باید تا ظهور امام زمان(عج) مسیر خود را ادامه دهیم.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha