جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباسعلی خزاعی

حوزه/امام جمعه نهبندان عزتمندی کشور را حاصل ایستادگی همسران و مادران شهدا دانست و گفت: اگر صبر و ایستادگی مادران و همسران شهدا نبود، این حماسه ها در دوران هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(ع) در خارج از کشور صورت نمی گرفت و امروز ما شاهد این عزت و امنیت در کشور نبودیم.

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به دِین مردم به خانواده شهدا اظهار داشت: جامعه مدیون شهدا و خانواده شهدا هستند چراکه این خانواده ها مانع از رفتن عزیزان خود به جبهه ها جنگ حق علیه باطل نشدند.

وی، مشوقان شهدا را مادران و همسران شهدا دانست و افزود: خانواده شهدا مشوقان اصلی آن ها برای حضور در جبهه های دفاع مقدس بودند که بعد از شهادت نیز داغ آنان را تحمل کردند و الگویی برای مادران و همسران امروز جامعه هستند .

امام جمعه نهبندان با اشاره به سخن امام (ره) درباره خانواده شهدا تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند "خانواده های شهدا چشم و چراغ ملت اند" که به معنای حقیقی کلمه فرمایش امام صادق است و باید قدر خانواده شهدا را دانسته شود.

حجت الاسلام خزاعی در خصوص جایگاه خانواده شهدا خاطرنشان کرد: خانواده شهدا در پرورش انسان های پاک و فداکار زحمات زیادی را متحمل شده اند بنابراین باید بیش از این برای تکریم و حل مشکلات این قشر از جامعه تلاش کرد.

وی به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: در جامعه باید جایگاه شهید و شهادت را ارزش نهیم و به نسل امروز معرفی کنیم که زمینه گسترش فرهنگ ایثارگری را در جامعه فراهم می کند.

امام جمعه نهبندان، عزتمندی کشور را حاصل ایستادگی همسران و مادران شهدا دانست و تاکید کرد: اگر صبر و ایستادگی مادران و همسران شهدا نبود، این حماسه ها در دوران هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(ع) در خارج کشور صورت نمی گرفت و امروز ما شاهد این عزت و امنیت در کشور نبودیم.

حجت الاسلام خزاعی، مادران شهدا را مایه افتخار اسلام و ملت دانست و تصریح کرد: مادران شهدا با تربیت مردانی بزرگ که در راه اسلام تقدیم کردند، مایه افتخار اسلام و مسلمین شدند و شهدا از دامان پاک چنین شیر زنانی به معراج رفتند و سعادتمند شدند.

وی بابیان اینکه دشمنان به دنبال تضعیف ارزش های انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: دشمنان هیچ گاه خیر ما را نمی خواهند و سعی در تضعیف نقاط قوت ما هستند و آرمان های ما را در بین مردم و ملت ها بی ارزش می کنند ولی از این غافل اند که با توکل بر خدا و پشتیبانی از ولایت فقیه نقشه های شوم آنان را نقش برآب خواهیم کرد.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha