شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کتاب اوصاف اولیای الهی

حوزه/ مفّسر، مترجم و پژوهشگر علوم و معارف اسلامی گفت: من تا پيش از ترجمه اين اثر گران سنگ الهي، آنچنان که باید از عظمت کتاب و صاحب با كرامتش آگاه نبودم؛ با ترجمه آن، خود را در برابر سرمايه‌اي ديدم كه مي‌تواند تك تك افراد جامعه را تا قيامت به خير دنيا و آخرت برساند و سعادت آنان را در اين جهان و آن جهان تأمين كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، استاد حسین انصاریان در مقدمه کتاب ارزشمند «اوصاف اولیای الهی؛ شرح خطبه 68 نهج البلاغه» آورده است: اگر محقّقان و صاحبدلان از كتاب شريف، بی‌نظیر و با عظمت نهج‌البلاغه تعبير به «أخ‌القرآن» كرده‌اند سخني به گزاف به ميان نياورده‌اند.

این مبلغ عرصه بین الملل افزود:  اين درياي بي‌ساحل دانش، فلسفه و حكمت، بهترين قانون براي تحقّق زندگي پاك، عالي‌ترين منبع فصاحت و بلاغت، چراغ راه خطيبان و گويندگان دلسوز و دانشمند، ارائه كننده توحيد خالص، منبع آشنايي با پيامبران و روش آنان، معدن معرفت نسبت به امامان معصوم، بيان‌كنندة ويژگي‌هاي اهل تقوا و نشان دهنده روحيات، كمالات و ارزش‌هاي بهترين و محبوب‌ترين بندگان خداوند است.

استاد اخلاق و تربیت حوزه علمیه ادامه داد: مباحث نهج البلاغه از افق دانش، بينش و روحاني شخصيتي جامع و انساني كامل و خليفه به حقّ خدا و رسول در پهنه هستي، يعني اميرمؤمنان علي بن ابي‌طالب (ع) طلوع كرده و چراغ پرفروغي فراراه انسان‌ها براي يافتن حقايق تا قيامت قرار داده است.

استاد انصاریان بیان داشت: محروم از نهج‌البلاغه و ناآگاه از معارف آن از به‌پا نمودن خيمه حيات طيبه، محروم، و فرداي قيامت در پيشگاه اميرمؤمنان علیه السلام، مغبون، و اعراض‌کننده از آن ستمکار به نفس خود در همه شئون حيات، به‏شمار خواهد آمد.

ایشان خاطرنشان کرد: هنگامی‌که براي تدريس اين كتاب به حوزه مقدّسه و پربركت قم دعوت شدم، با خوشحالي از اين دعوت، براي ادامه زندگي به آن شهر با عظمت رفته، با انتخاب خطبه 86 كه از خطبه‌هاي بي‌نظير آن كتاب است، مباحثه‌اي را براي طلاب فهيم، درس خوانده و متعهد كه با شوقي وافر در مدرسه فيضيه در جلسه شركت داشتند شروع كردم و تا جايي كه ميسور بود و استقبال عاشقانه طلاب باكرامت اقتضا داشت، به شرح جمله به جمله این خطبه، با كمك از آيات قرآن و روايات پرداختم؛ خطبه‌اي كه در چهل مرحله ويژگي‌هاي محبوب‌ترين بندگان خدا را مطرح مي‌كند و خود اميرمؤمنان7مصداق اتم و اكمل آن‌هاست.

این محقق و مفسّر قرآن کریم و نهج البلاغه ادامه داد: اینک برای بهره‌مند شدن طلاب و دانشجویان مشتاق و مردم معارف‌جو، مکتوب این درس‌ها با تغییرات لازم در اختیار جامعه علمی و فرهنگی کشور قرار می‌گیرد. بدین امید که گامی در معرفت‌افزایی، رسیدن به سعادت و نیز شناخت نهج‌البلاغه تلقی گردد.

کتاب ارزشمند اوصاف اولیای الهی(شرح خطبه 86 نهج البلاغه) برگرفته از سلسله درس های استاد حسین انصاریان می باشد که در 61 جلسه علمی و بیش از 700 صفحه به رشته تحریر در آمده است.

علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب ارزشمند از طرُق ذیل اقدام نمایند؛

* حضور در محل نشر دارالعرفان به نشانی قم، خیابان شهید فاطمی (دورشهر)، کوچه 19، پلاک 27

تماس با شماره تلفن های 09196522024 و 02537740427

* حضور در نمایندگی های نشر دارالعرفان در سراسر کشور با مراجعه به نشانی اینترنتی؛

http://www.erfan.ir/farsi/article/view/76976

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha