سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کارگاه آموزشی توجیهی روحانیان کاروان هاي راهیان نور در بندرعباس برگزار شد

حوزه/ عباسی ندوشن از برگزاری کارگاه تخصصی روحانیان کاروان هاي راهیان نور با حضور سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، در بندرعباس خبر داد.

خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از هرمزگان، ضمن گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت به مناسبت شهادت مرزبانان در حمله تروریستی زاهدان، بیان داشت: کارگاه تخصصی مبلغان کاروان هاي راهیان نور با سخنرانی سرهنگ پاسدار اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، سرهنگ جهانداری معاون فرهنگی سپاه امام سجاد(ع) بندرعباس، حجت الاسلام محمد برزگر، مسئول سازمان بسیج طلاب، سرهنگ سلامی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و همچنین معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران هرمزگان در سالن اجتماعات شهید حاجبی سپاه امام سجاد(ع) برگزار شد.

وی با استناد به کلام مقام معظم رهبری در دیدار نوجوانان و جوانان شرکت‌کننده در کاروان‌های راهیان نور در ۱۹ اسفند ۹۶ مبنی بر اینکه «دوره دفاع مقدّس را حقیقتاً بایستی گرامی شمرد، عزیز شمرد و پاسداری کرد، چون آن هشت سال -هشت سال دفاع مقدّس- تضمین‌کننده‌ حیثیّت کشور و هویّت ملّت و امنیّت فعلی و عزّت ملّت ایران شد، هرچه می‌توانید در این زمینه مطالعه کنید، دقّت کنید، پیگیری کنید، تاریخ و دوره دفاع مقدّس، یک ذخیره است که از این ذخیره بایستی برای پیشرفت کشور، برای رشد ملّی، برای آمادگی در میدان‌های فراوانی که هر ملّتی در مقابل خود دارد، استفاده کرد.»، گفت: راهیان نور موجب تقویت اصول انقلابی، تاثیرگذاری در برنامه های اعتقادی و التزام به مبانی نظام و اخلاقی می شود.

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان تاکید کرد: ایجاد فرصت ها در جهت رشد در قالب اردوها همراه با نشاط و عزتمندی و بصیرت افزایی در خصوص رفع شبه ها و حفظ کیان ضروری است.

 وی با تاکید به اینکه 12 مدرسه علمیه خواهران آمادگی حضور در کاروان راهیان نور دریایی و زمینی را دارند، تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات در کیفیت ‌بخشی به اردوهای راهیان نور، برگزاری کارگاه های آموزشی و استفاده از نظرات و تجربیات فعالان این عرصه است.

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان افزود: کارگاه توجیهی ویژه روحانیان کاروان راهیان نور به همت بسیج طلاب و روحانیان و با همکاری مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان با حضور 60 نفر از طلاب مدارس علمیه خواهران سطح استان و تعدادی از طلاب برادر برگزار شد.

وی با بیان اینکه روحانیان کاروان راهیان نور دانش آموزی و دانشگاهی در عید نورز 1398 اعزام خواهند شد، خاطر نشان شد: برخی از روحانیان کاروان، دوره ی روایتگری را نیز با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان آموزش دیده اند.

عباسی به محورهای مورد بحث در این کارگاه اشاره کرد و گفت: مباحث اخلاقی، دلایل ایجاد جنگ بین کشورها، راه های جذب مخاطب، شیوه ایجاد تنوع و خلاقیت در فعالیتهای فرهنگی، توجه به تنوع بخشی مطالب ارائه شده به مخاطب، تبیین اهمیت انقلاب و نقش رهبری، بیان خاطرات هشت سال دفاع مقدس، توجه به وصیت نامه شهدا، توجه به دستاوردهای انقلاب و آموزه های اسلامی، بیان خاطرات روحانیان کاروان راهیان نور و اهمیت نوع ارتباط با زائران از جمله موضوعات مورد بحث در این کارگاه بود.

وی هدف از برگزاری راهیان نور را جذب دانش آموزان به حوزه علمیه، معرفی جایگاه روحانیت، ترویج آموزه های اسلامی، فرهنگ سازی ارتباط سالم، پایداری به اصول، ارائه سبک زندگی عنوان کرد.

در پایان دوره از روحانیان کاروان راهیان نور دریایی و زمینی تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha