جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبودیت

حوزه/ سخنران حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) گفت: کبر و غرور و خودبرتربینی از موانع اصلی عبودیت است و باعث می‌شود انسان هر چه بیشتر عبادت کند، فاصله‌اش از خداوند نیز بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام میر معینی شامگاه امروز در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اهداف خلقت انسان گفت: هدف خلقت انسان  بر اساس آیات قرآن کریم، عبودیت واقعی و درک حقیقت بندگی نسبت به خالق است و نباید این هدف توسط انسان به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: توجه انسان به ظواهر فریبنده دنیا باعث می‌شود این عبودیت کم‌رنگ شود، شکل ظاهری به خود بگیرد و لذت معنوی را از بین ببرد لذا داشتن محبت واقعی به خداوند مستلزم دنیا گریزی و عدم وابستگی به ظواهر دنیاست.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: تسلیم محض در برابر اوامر الهی شرط اصلی عبودیت واقعی است و نیت خالصانه در عبادات نیز شرط مهم در قبولی آن عبادات است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: کبر و غرور و خود برتر بینی از موانع اصلی عبودیت است و انسان هر چه بیشتر عبادت کند، فاصله‌اش از خداوند نیز بیشتر می‌شود.

وی یادآور شد: نفس‌پرستی و خودپرستی، نقطه مقابل خداپرستی است و انسان‌هایی وجود دارند که در طول عمر خود به‌جای خداپرستی دائماً در حال خودپرستی هستند.

حجت‌الاسلام میر معینی در ادامه افزود: چشم‌پوشی از هوا و هوس باعث می‌شود انسان لذت‌های معنوی را در درون خود احساس نماید و خداوند نیز مقامات عالیه را در مقابل چشم‌پوشی از حرام به انسان عطا می‌کند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: دوری از کسب‌وکار و مال حرام، فرار از معاصی و… باعث کثرت روزی حلال و رسیدن به نقطه کمال انسان است. روزی حلال به انسان‌هایی که به دنبال کسب حرام هستند، نمی‌رسد وزندگی آن‌ها برکت نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: هر کس از لذت‌های حرام چشم‌پوشی نماید، خداوند نیز در مقابل آن، از بهترین لذت‌های حلال انسان را نصیب خواهد کرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha