جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی شیرازی

حوزه/ مراسم بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم مدرسه علمیه امراللهی قم با سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاریحوزه،حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس امشب در مراسم بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم مدرسه علمیه امر اللهی قم، که در این مدرسه برگزار شد،اظهار داشت: شهدای گرانقدر مدافع حرم، خصوصا شهدای مدرسه علمیه امر اللهی از شهدای بزرگوار جبهه مقاومت بودند.

وی در ادامه ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و قبل از عملیات های کربلای چهار و پنج، تصریح کرد: پیش از عملیات کربلای چهار، همایشی به منظور شناسایی طلاب و روحانیون لشگر ثارالله که عموما به صورت گمنام در جبهه ها حضور داشتند برگزار شد که در آن زمان بیش از 250 طلبه و روحانی مستقر در لشگر شناسایی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی افزود: پس از عملیات کربلای پنج آمار دیگر اخذ شد که در این میان از 250 نفر تنها صد نفر از طلاب و روحانیون در لشگر حضور داشتند؛ روحانیت در تمام عرصه های جنگ پرچم دار بوده حرف او با عمل تطبیق داشت و آمار شهدای روحانی نسبت به جمعیت از آمار شهدای دیگر اقشار جامعه و حتی نسبت آمار کل شهدا به جمعیت کشور بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان این که 161 روحانی شهید مدافع حرم داریم، که از میان ایشان 25 نفر طلاب ایرانی هستند، اظهار داشت: دشمنان اسلام بدانند تا زمانی که روحانیت جلوتر از مردم در میدان مبارزه و ایثارگری و شهادت طلبی حرکت می کند، این انقلاب شکست ناپذیر است.

سخنران این مراسم یادآور شد: جریان حضور برخی از علمای بزرگواری که شهید شدند در سپاه فاطمیون باعث شده بود که در سوریه برخی تصور می کردند، آنان  ایرانی نیستند و حتی در صورت توجه به ایرانی بودن ایشان باور نمی کردند که برخی از این عزیزان چون شهید مالامیری جزء اساتید حوزه علمیه قم هستند.

وی با بیان این که شهدای روحانی مدافع حرم از افتخارات روحانیت شیعه و حوزه های علمیه قم و نجف هستند، تصریح کرد: متاسفانه کتاب زیادی در راستای بررسی نقش روحانیت و تاثیرات معرفتی ایشان در جبهه های نبرد و جنگ تحمیلی نوشته نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی ضمن تأکید بر اهتمام روز افزون طلاب نسبت به بررسی نقش روحانیون و حماسه آفرینی های ایشان در جبهه های نبرد حق علیه باطل، ابراز داشت: در نبرد سوریه در برخی از محورها، گاهی یک روحانی به تنهایی یک محور را حفظ نموده یک خط را از فروپاشی نجات می داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس تصریح کرد: اگر شهدای مدافع حرم نبودند و جنگ رزمندگان در مقابل تروریست ها در عراق و سوریه پیگیری نمی شد، امروز خط مقدم دشمن در قم حضور داشت و اثری از جمهوری اسلامی قدرتمند باقی نمی ماند، این اقتدار اثر خون شهدای مدافع حرم است.

وی با اشاره به این که امنیتی که در کشور شاهد آن هستیم با بهای خون جوانان به دست آمده است، ابراز داشت: شهدای مدافع حرم به ویژه شهدای روحانی مدافع حرم اشتیاق وصف ناپذیری برای حضور در عرصه نبرد مستقیم با جیره خواران استکبار و دفاع از کیان اسلام داشتند.

سخنران مراسم درک عمق معرفتی مادران شهدا که فرزندانشان را تا دوران جوانی تربیت نموده، ایشان را برای حضور در جبهه های نبرد می فرستند، تنها جسم قطعه قطعه شده آنان را تحویل می گیرند، انکان ناپذیر دانست و اذعان داشت: این نظام اسلامی با خون شهدا و درد فراق و صبرها چهل ساله شده است؛ نه با مذاکره با آمریکا.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی خاطرنشان کرد: خانواده شهدا و حوزه های علمیه اجازه نخواهند داد، پرچم مبارزه با استکبار و ظلم و ستم افول نموده، ارزش های این انقلاب ذبح شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس تأکید کرد: روحانیت دوران جنگ با روحانیت دوران دفاع از حرم هیچ تفاوتی نکرده، بلکه سوزناکتر و عاشقانه تر در میدان حضور به هم رسانده است؛ حاضر است قطعه قطعه شود، ولی نمی گذارد خون شهدای انقلاب پایمال شود.

وی اجلاسیه ورشو و تفاهم چندین رژیم شکست خورده منطقه با رژیم غاصب صهیونیستی را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: مطمئن باشید، همان روحیه ای که در جبهه سوریه نقش آفرینی نمودند در مقابل زیاده خواهی قدرت های استکباری ایستادگی نموده و با قوت هرچه بیشتر پای انقلاب و آرمان های انقلاب ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس افزود: دشمن بداند تا ملت ایران، روحانیت، پاسداران و بسیجیان با حسین بن علی علیه السلام و زینب کبری سلام الله علیها پیمان بسته، پای ارزش ها ایستاده و از مرگ و قطعه قطعه شدن هیچ هراسی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی در پایان سخنان خود با تأکید بر این که ملت انقلابی ایران هیچ گاه اجازه امضای قرار دادهای ننگین را نخواهد داد، تصریح کرد: ما پای عهدی که با خداوند متعال، امام و ولایت بسته ایم، ایستاده ایم و نمی گذاریم انقلاب و راه شهدای ما خاموش شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha