جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ربانی

استاد حوزه علمیه خراسان خطاب به طلاب مدارس علمیه استان گفت: هرآنچه فرصت در دوران عمر در اختیار دارید، باید در درس و بحث بگذارید و از فرصتی که در مدارس علمیه در اختیار شما قرار داده، نهایت استفاده را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ربانی بیرجندی، در جمع طلاب مدارس علمیه مشهد گفت: نفیس ترین چیزی که از آسمان نازل می شود توفیق و بهترین چیزی که از زمین به آسمان می رود اخلاص است یعنی هرچه اخلاص بیش تر باشد توفیق نازل می شود.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان این که یکایک شما طلاب، فقه آل محمد و آیه و قرآن می خوانید، ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند نسبت به معلم نزدیک شوید و اینطرف و آنطرف همچون مجلس جاهلی ننشینید.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی بیرجندی با بیان این که حدیث با سخنان پیامبر(ص) و ائمه معصومین تولید شد و قلب ما زمانی اطمینان پیدا می کند که نوشته و تقریری وجود داشته باشد، خاطر نشان کرد: سلاح طلاب قلم و کاغذ است و بزرگترین و قوی ترین حافظه را نیز که داشته باشید، به مثابه کمرنگ ترین قلم ها نمی رسد و امروز هنوز دستخط امیر مومنان(ع) موجود است.

استاد حوزه علمیه خراسان خطاب به طلاب مدارس علمیه استان ابراز کرد: هرآنچه فرصت در دوران عمر در اختیار دارید، باید در درس و بحث بگذارید و از فرصتی که در مدارس علمیه در اختیار شما قرار داده، نهایت استفاده را داشته باشید.

وی، خطاب به طلاب با بیان این که نیت خود را اصلاح کنید و در طول دوران طلبگی خود کوشش و توسل داشته باشید، تصریح کرد: آیت الله میلانی حدیثی از رسول الله(ص) نقل کردند که ایشان فرمودند عالم زمانی که برای خداوند درس بخواند همه از او حساب می برند اما وقتی برای غیر خدا درس بخواند، او باید از همه حساب ببرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha