شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام هادی صالحی

حوزه/ معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: حوزه های علمیه اهل تشیع، نتیجه و ماحصل قرنها تلاش در مباحث دین و مذهب هستند.

حجت الاسلام هادی صالحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: باید گفت که یکی از مهمترین و اصلی ترین ستون های دین اسلام وجود همین حوزه ها  و مدارس علمیه در کشور است.

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: در همین حوزه های علمیه بوده است که علما و فقه های دین رشد و نمو یافته اند و باید گفت که اگر حوزه های علمیه نبودند امروز اثری از فقاهت نیز نبود.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه حوزه ها در تقویت روحیه دینی مردم و جامعه بسیار موثر هستند، افزود: از چند منظر می توان به طور خلاصه به اهمیت جایگاه حوزه های علمیه در نظام وحکومت اسلامی اشاره کرد.

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی به علل بسیاری نیازمند وجود حوزه های علمیه می باشد که از این علل می توان به این موارد اشاره کرد: 1) نیاز نظام و حکومت به معارف و مقررات اسلامی که توسط حوزه‌ها باید انجام گیرد، 2) احتیاج به اشخاص برای اداره بعضی از امور نظام که این هم توسط حوزه باید صورت بگیرد، 3) نیاز روشنفکران و جوانان در مقابل شبهات، 4) نیاز جوامع مسلمان و نومسلمان، 5) نیاز حوزه به مدرس، محقق و مؤلف در فنون مختلف.

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان در ادامه سخنان خود بیان داشت: باید به صورت خلاصه عنوان کرد که حوزه های علمیه اهل تشیع، نتیجه و ماحصل قرنها تلاش در مباحث دین و مذهبی هستند.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امروز نقش حوزه های علمیه باید بسیار فراتر، گسترده تر و تخصصی تر از دوران قبل باشد. امروز حوزه ها باید به اتاق فکر نظام اسلامی تبدیل شوند.

حجت الاسلام صالحی افزود: یکی دیگر از نقش های اصلی حوزه های علمیه این است که در مقابل دشمنان و افکار مسموم آنان نقش سنگرهای معرفتی و معنوی را داشته باشند.

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان اظهار داشت: طلاب باید راه را با معرفت و علم و یقین انتخاب كنند و با معرفت و علم و یقین هم آن را ادامه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha