جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با مراجع و شخصیت‌های حوزوی

حوزه/ آیت الله اعرافی با اشاره به محورهای تعامل و همکاری حوزه علمیه با نیروهای مسلح گفت: از جمله محوری های تعامل، مباحث فکری و تئوریک دفاعی، فقهی، تاریخی و سیره ای و عقیدتی است.حوزه می تواند در این موارد کمک‌کار نیروهای مسلح باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی‌ شب گذشته در دیدار  سرلشگر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح که در قم برگزار شد با بیان این که حضور رئیس نیروهای مسلح در قم و حوزه می تواند سر فصلی جدید برای همکاری در محورهای مختلف باشد، گفت: دشمن در تلاش بود تا نظام، چهلمین سالگرد خود را جشن نگیرد و پیروزی آن بر مردم تلخ شود، ولی با همکاری همه مسئولین شاهد حضور با شکوه در روز 22 بهمن بودیم.

مدیر حوزه های علمیه افزود: آنچه  امروز در قم و در پرتو انقلاب شکل گرفته، این که حوزه علمیه مولد انقلاب بود و در ادامه هم نقش های بسیار اثر گذاری در سطح بین الملل داشته است.

وی افزود: هم اکنون در قم ملیت های زیادی در حال تحصیل و یادگیری معارف علوم دینی و وحیانی هستند. در کنار این، مؤسسات و مراکز زیاد حوزوی وجود دارند که در آن پژوهشگران جوان در قلمرو های مختلف در حال تولید فکر، تئوری و نظریه پردازی می باشند.

امام جمعه قم اظهار داشت: حوزه علمیه قم در یکصد سالگی راه اندازی خودقرار دارد و به دنبال رفع نیازهای روز، جامعه و بین الملل است، درحال حاضر طراحی برنامه کلان حوزه های علمیه به اتمام رسیده و درسال دیگر به اجرا گذاشته خواهد شد.

آیت الله اعرافی افزود: نیروهای مسلح نیروی آرمانی است که انقلاب برای ما به عمل آورده است. مهمترین عنصر آن ایمان، تکیه بر توکل، تقوا و معنویت است و اگر این عناصر در نیروهای مسلح باشد که هست، بر همه چیز غالب خواهند شد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که امروز نیروهای مسلح نقش الگویی دارند و همین مسئله می تواند رسالت را سنگین کند، افزود: معتقدیم سه عنصر اصلی معنویت، فقهی، اخلاقی و آموزشی در ارکان نیروهای مسلح است. این عناصر در ایران و جبهه مقاومت وجود دارد و این نیرو به عنوان الگو برای سایر قوای مسلح می تواند باشد و حتی این الگو را تسری بدهد.

وی افزود: معتقدیم نیروی مسلح با فرماندهی حجت خدا در حال فعالیت است و این بالاترین افتخار و مدال برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است. نیروهای مسلح با حفظ این عناصر در مسائل فرهنگ سازی، اقتصاد مقاومتی و سایر پروژه ها می توانند اثر گذار باشند و این چنین هم است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: نیروی های مسلح  در کنار مردم و فریاد رس  آنها هستند و می توان این ابعاد را تقویت هم کرد.

آیت الله اعرافی با اشاره به محورهای تعامل و همکاری حوزه علمیه با نیروهای مسلح افزود: از جمله محور های تعامل، مباحث فکری و تئوریک دفاعی، فقهی، تاریخی و سیره ای و عقیدتی است.حوزه می تواند در این موارد کمک‌کار نیروهای مسلح باشد. در درس های خارج می توان برای مباحث فقهی، فلسفی و... افق های جدید در ارتباط با نیروهای مسلح در نظر گرفت و نقشه علمی برای این مسئله راه اندازی کرد و عمق بیشتری هم داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: محور دوم بحث، مسئله انسانی است که حوزه می تواند در بخش تربیت نیرو ، تبلیغ و... به نیروهای مسلح کمک کند.  

امام جمعه قم ادامه داد: محور دیگر نظامات رشته ای و مهارتها است. در حوزه این طراحی صورت گرفته و می توان در این  مسائل تعاملاتی داشت.

مدیر حوزه های علمیه افزود: محور دیگر، بحث تبلیغ و سربازی و مباحث اقتصادی است. درحوزه برای جریان سازی در مورد اقتصاد مقاومتی، مرکزی راه اندازی شده است. این هم از عرصه هایی است که می توان افق هایی در آن باز شود.

 

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha