شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نجمی پور

حوزه/امام جمعه سرایان گفت: خانواده های معظم شهدا با الگوگیری از حضرت ام النین(س) فرزندانی را تربیت کردند که برای حفظ اسلام و نظام جانشان را تقدیم کردند و هستند خانواده های که باید ضمن قدردانی از این خانواده های معظم شهداء به آنها احترام بگذاریم.

حجت الاسلام احمد نجمی پور امام جمعه سرایان در گفت و گو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند، گفت: انقلاب اسلامی با همه انقلاب های دنیا متفاوت است بطوری که انگیزه پیروزی انقلاب اسلامی الهی بوده است.

وی افزود: استقلال و آزادی در کشور هزینه دارد که با شهادت و جانبازی همراه می شود.

امام جمعه سرایان آزادی و استقلال کشور را مدیون خون شهدا دانست و تصریح کرد: ما استقلال و آزادی امروزمان را مدیون خانواده شهدا و مادران این سرزمین هستیم که چنین فرزندان پاکی را برای انقلاب تربیت کردند که امروز برای ناموس وطنشان جانشان را می دهند.

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به فرمایش رهبری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که "ما هر چه داریم از خانواده شهدا داریم" که این سخن گویای تمام مطالب است بلکه خانواده های شهدا تابلو های انقلاب اند.

وی حضرت ام البنین(س) را الگوی مادران امروز و دیروز دانست و تاکید کرد: خانواده های معظم شهدا با الگوگیری از حضرت ام النین(س) فرزندانی را تربیت کردند که برای حفظ اسلام و نظام جانشان را تقدیم کردند

حجت الاسلام نجمی پور اضافه کرد: خانواده هایی هستند که با تقدیم پنج فرزند در راه اسلام و نظام هیچ توقعی از نظام ندارند که باید ضمن قدردانی از این خانواده های معظم شهدا به آنها احترام بگذاریم.

امام جمعه سرایان با اشاره به فضائل حضرت ام البنین(س) عنوان کرد: حضرت ام البنین(س) الگوی صبر و ایثار برای مادران و همسران شهدا است که زینب گونه بعد از شهادت فرزندان و همسرشان عمل کرده اند.

حجت الاسلام نجمی پور در خصوص تکریم روز مادران و همسران شهدا تصریح کرد: در واقع باید اعلام کرد که آنها نمادهای ایثارگری هستند که همیشه باید مورد تکریم و تجلیل قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد به عنوان اسوه های صبر و ایثار برای حفظ و حفاظت از ارزش های اسلامی فرزندان و همسران خود را در راه خدا از دست داده اند.

انتهای خبر/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha