جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شاهین شهر

حوزه/ نشست معارف فاطمی با سخنرانی حجت الاسلام هادی ضابطی عضو، در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون(س) شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام هادی ضابطی،  امروز در جمع طلاب  مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون(س) شاهین شهر با بیان حدیثی از امیرمومنان حضرت علی(ع)، که فرمودند: هیچ حرکتی نیست مگر اینکه نیاز به معرفت دارد، گفت:  این معرفت را باید از جایی شروع کرد و نسبت به حضرت زهرا(س) جنبه های گوناگون و زیادی وجود دارد و مهمترین جنبه این است که خلقت حضرت چگونه بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین ضابطی افزود: حضرت خدیجه(س) در زمان وضع حمل پیغامی به زنان مدینه فرستاد ولی آنان اعتنایی نکردند و نیامدند در همان حین چهار زن گندمگون بر ایشان وارد شدند، یکی از زنان گفت: غصه نخور یا خدیجه! پروردگار ما را به سوی تو فرستاد و ما خواهران تو هستیم، مبعوث کرد خدا ما را به سوی تو که به عهده بگیریم از تو انچه به عهده زن ها می باشد.

وی افزود: خداوند مردگان را زنده کرد تا به حضرت خدیجه(س) خدمت کنند، واقعه تولد حضرت فاطمه زهرا(س) آنقدر عظیم بود که خداوند مردگان را زنده کرد، شاید این روایت را بارها شنیده باشیم، ولی باز هم فضیلت حضرت زهرا(س) به اینجا ختم نمی شود .

حجت السلام ضابطی گفت: حضرت زهرا(س) طاهر و مطهر به دنیا آمد؛ خلقت نورانی حضرت فاطمه(س) وقتی روی زمین قرار گرفت  تا حدی بود  که این نور وارد تمام خانه های مکه شد، این نور از تمام دیوارها رد شد و خانه های اهل مکه را روشن کرد و باقی نماند.

وی در پایان تأکید کرد: تمام نورهای عالم برگرفته از نور اهل بیت(علیهم السلام) است، مجموعه روایات می خواهد بفهماند که کنه اهل بیت (علیهم السلام) قابل شناسایی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha