جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه ۳ روزه طرح تهذیبی « میثاق ۲ » طلاب سال اول مدارس علمیه استان کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه گفت: در دوره ۳ روزه طرح تهذیبی « میثاق ۲ » تعداد ۹۰ نفر از طلاب سال اول مدارس علمیه سطح استان، در محضر اساتید اعزامی از قم، با چشم اندازهای رسالت حوزوی آشنا شدند.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درکرمانشاه، ضمن گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت به مناسبت شهادت مرزبانان در حمله تروریستی زاهدان، بیان داشت: کارگاه 3 روزه طرح تهذیبی « میثاق 2 » با سخنرانی حجت الاسلام صادق ایرانی مدیریت حوزه علمیه کرمانشاه، حجت الاسلام محمد حسین ضیغمیان مسئول مرکز خدمات حوزه علمیه استان، امام جمعه صحنه در اردوگاه فرهنگی،تفریحی امام حسن مجتبی(ع) شهرستان صحنه آغاز شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به سخنان راهگشای حضرت امام(ره) که فرمودند: اگر تهذیب در کار نباشد، علم توحید هم به درد نمی‌خورد. «الْعِلْمُ هُوَ الْحِجابُ الْاکْبَرْ». هر چه انباشته‌تر بشود علم، حتی توحید که بالاترین علم است، انباشته بشود در مغز انسان و قلب انسان، انسان را اگر مُهذَّب نباشد، از خدای تبارک و تعالی دورتر می‌کند. باید کوشش بشود در این حوزه‌های علمیه، چه حال و چه بعدها کوشش بشود که اینها را مهذَّب کنند،گفت: اجرای طرح تهذیبی«میثاق 2» راهکاری برای تقویت روحیه ایمانی و تربیت نفوس و تقویت انگیزه حضور در حوزه های علمیه را به دنبال دارد.

حجت الاسلام محمدی فر با اشاره به اینکه دوره تهذیبی « میثاق 2» فرصتی مناسب جهت ارتباط نزدیک و چهره به چهره طلاب با کارشناسان صاحب نظر بود، اظهار کرد: طلاب شرکت کننده در طرح، نهایت بهره را از اساتید اخلاق،نشاط معنوی و کارشناسان آموزشی داشتند.

وی با بیان اینکه حضور اساتید اعزامی از قم و بومی استان در جهت رشد مکارم اخلاقی، تربیتی، آموزشی طلاب اثرگذار بود، گفت: حضور علمای استان، چند تن از ائمه جمعه شهرستانها و کارشناسان قرآنی، موجب پر بار تر شدن فضای دوره گردید.    

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: در دوره 3 روزه طرح تهذیبی «میثاق 2» تعداد 90 نفر از طلاب سال اول مدارس علمیه سطح استان، در محضر اساتید اعزامی از قم، با چشم اندازهای رسالت حوزوی آشنا شدند. 

حجت الاسلام محمدی فر با اشاره به این که از دیگر برکات این طرح، هم افزایی طلاب و ایجاد فضای گفتگو و نیز آشنایی هرچه بیشتر با سبک زندگی طلبگی بود، اضافه کرد: از ویژگی های دیگر دوره، بهرمندی از 12 استاد مجرب و مربیان با تجربه، مزید بر استقبال طلاب از این برنامه گردید.

وی از نشست صمیمانه مدیریت حوزه استان با طلاب که بدون هیچ گونه دغدغه خاطر دیدگاه خود را نسبت به مسائل کلی حوزه و جاری مدرسه بیان کردند، خبر داد و گفت: از دیگر برکات طرح، طلاب نیازمندیها و پرسش های خود را بصورت رودر رو در قالب کرسی آزاد اندیشی با مدیریت محترم حوزه استان در میان گذاشتند.  

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه عطر آگین شدن فضای دوره با کلام الهی و نوای قرآنی همراه بود، گفت: در این ایام شاهد برگزاری شبی با قرآن با حضور قاری بین المللی حاج وحید نظریان و ضمنا طلاب هر شب سوره مبارکه واقع را تلاوت می نمودند.

وی از دستیابی به اهداف اصلی برگزاری طرح «میثاق 2» که همان ارزیابی تربیتی، اخلاقی و علمی و آموزشی طلاب بود خبر داد و افزود: طلاب در پایان دوره با روحیه ای شاد و معنوی، ضمن قرائت میثاق نامه پیمان بستند که در مسیر طلبگی استوار بوده و به آداب و شرایط آن پایبند باشند.

حجت الاسلام محمدی فر با اشاره به اینکه در پایان دوره المپیاد علمی بر اساس آن دروسی که طلاب در دوره فرا گرفته بودند، برگزار شد، گفت: از مجموع طلاب شرکت کننده در این برنامه به 5 نفر از برگزیدگان المپیاد تقدیر و جوایزی به آنها اهداء گردید.

وی در پایان از حضور استاد معصومی لاری و حجت الاسلام صالحی مشاور در امور روحانیت استانداری کرمانشاه در مراسم اختتامیه تقدیر و تشکر به عمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha