جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یادواره شهدا

حوزه/ دومین یادواره ۷۲ شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی چهارشنبه، اول اسفند با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج صادقی، در بجنورد برگزار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری دومین یادواره شهدای روحانی و طلبه استان خبر داد و گفت: دومین یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی، چهارشنبه یکم اسفندماه با حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه طلاب و روحانیان در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این یادواره با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه، دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی و نهادهای فرهنگی و حوزوی استان برگزار می‌شود، ادامه داد: در دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: یادواره شهدای طلبه و روحانی خراسان شمالی از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه با حضور روحانیان، طلاب و عموم مردم آغاز شده و تا ساعت 11 ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال‌های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha