پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان

حوزه/ در هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان، به دعوت کمیسیون فرهنگی شورا، مدیر و کارکنان حوزه علمیه استان به همراه جمعی از معاونین فرهنگی، دانش آموختگان و فعالان عرصه فرهنگی و طلاب شاغل در آموزش و پرورش، حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گرگان، در هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان، به دعوت کمیسیون فرهنگی شورا، مدیر و کارکنان حوزه علمیه استان به همراه جمعی از معاونین فرهنگی، دانش آموختگان و فعالان عرصه فرهنگی و طلاب شاغل در آموزش و پرورش، حضور پیدا کردند.

در این جلسه که با محوریت «مسائل فرهنگی و اجتماعی و استفاده از ظرفیت ها و توانائی ها و بررسی درخواست ها و مشکلات» تشکیل شده بود، مسئولین  و مبلغین حوزوی به بیان مشکلات فرهنگی شهرستان، و مشکلات پیش رویِ تعامل با نهادها پرداختند.

 گرزین، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و حضور فعالان فرهنگی حوزه، حوزه های علمیه را سنگر محکمی در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن دانست و افزود: در طول تاریخ، همواره حوزه های علمیه منشا تاثیرات فراوانی بوده و علاوه بر فعالیت های تبلیغی و تاثیرگذاری در جامعه، نقش تبیینی در مباحث مختلف را دارند که باید از ظرفیت خوب حوزه های علمیه استفاده شود.

وی ادامه داد: هر کجا که از ظرفیت حوزه های علمیه استفاده شود، قطعا منفعت آن به جامعه خواهد رسید.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به پیشرفت های علمی مختلف از جمله رسانه ها و فضای مجازی، به آفات آن نیز اشاره کرد و گفت: موضوع رسانه یکی از موضوعات مهم جامعه است که بسیاری از هجمه ها به خانواده و جامعه، از این طریق اتفاق می افتد.

گرزین بر تلاش فعالین فرهنگی در کم کردن آسیب های اجتماعی و رسانه ای تاکید و اضافه کرد: رسالت کمیسیون فرهنگی و حوزه، جامع است و می توان در کنار یکدیگر و با همکاری های نهادهای همسو در این عرصه فعالیت کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه حوزه علمیه فهم صحیحی از خانواده، جامعه و محیط های اجتماعی و آموزه های اسلامی دارد، می تواند کمک شایانی به جامعه و نهادهای همسو نماید تا از راهکارها و مشاوره های مناسب در رفع مشکلات استفاده کند، چرا که اگر به فکر مشکلات فرهنگی جامعه نباشیم، آسیب ها دامن همه خانواده ها را می گیرد.

در ادامه، خانم حسینی واعظ، مدیر حوزه علمیه خواهران استان ضمن بیان گزارشی از مدارس علمیه خواهران استان و فعالیت های فرهنگی-تبلیغی آنان و گرامیداشت چهل سالگی انقلاب، بر حضور فعال در چهل ساله دوم انقلاب نیز توصیه کرد و حوزه های علمیه خواهران را یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی اذعان کرد: باید برای مبلغین حوزه، زمینه های لازم را فراهم کرد تا بتوانند با آرامش خاطر و کمترین مشکلات، با فرهنگیان شهر ارتباط داشته و به انجام وظایف خود بپردازند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان یکی از فعالیت های مبلغین حوزه خواهران استان در ایام دهه فجر علاوه بر فعالیت های تبلیغی را امیددهی به مخاطبین دانست و اذعان کرد: در جامعه ای که افراد آن به مراکز مذهبی و مبلغان دینی رجوع کردند، از بسیاری مفاسد اجتماعی دور بوده و با مشکلات کمتری روبرو بوده اند.

در ادامه جلسه که مسئولین فرهنگی برخی نهادهای اجرایی نیز حضور داشتند، مبلغین به بیان مشکلات پیش روی فعالیت های خود پرداخته و بر فراهم کردن زمینه های بهتر جهت فعالیت های تبلیغی تاکید کردند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha