شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد گفت: انسان متأثر می‌شود که برخی از خانواده‌ها فرزندانشان را با آهنگ‌های مبتذل سرگرم می‌کنند، چه اشکالی دارد که بانوی خانه هنگام آشپزی و فعالیت در خانه، به صوت قرآن گوش دهد و خانواده را با آیات قرآن مأنوس کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در آئین اختتامیه جشنواره قرآن و عترت استان، اظهار کرد: قران منشأ و منبع نور است و اگر فرزندان ما با قرآن مأنوس باشند و از این منبع نور بهره‌مند شوند، ضلالت و گمراهی آن‌ها را تهدید نخواهد کرد.

وی افزود: گاهی انسان متأثر می‌شود که برخی از خانواده‌ها فرزندانشان را با آهنگ‌های مبتذل سرگرم می‌کنند، چه اشکالی دارد که بانوی خانه هنگام آشپزی و فعالیت در خانه، به صوت قرآن گوش دهد و خانواده را با آیات قرآن مأنوس کند که هم مایه برکت است و هم معنویت را در خانواده می‌گستراند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: فعالان قرآنی تنها به حفظ و قرائت قران بسنده نکنند؛ بلکه ترویج سبک زندگی قرآنی را سرلوحه برنامه خود قرار دهند تا همه مردم جامعه بتوانند از نور هدایتی که در آیات قرآن وجود دارد بهره‌مند و هدایت شوند.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم از راه قرآن کریم اعتقادات و اخلاق خویش را تصحیح کنیم بعد از تصحیح این موارد باید وارد آیات تکلیفی شویم. متأسفانه ما سعی نکرده‌ایم به آیات اخلاقی و اعتقادی قرآن کریم به‌درستی عمل کرده و آن‌ها را در زندگی خود جاری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بیان دلیل این نکته گفت: این جاری نکردن اعتقادات و اخلاقیات در زندگی به این دلیل است که باید برای آن زحمت کشید و هزینه پرداخت کرد و دلیل ناهنجاری‌های که در جامعه وجود دارد هم عمل نکردن به آیات قرآن کریم است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر این‌که اصلاح و عمل کردن به آیات قرآن کریم باید از خود شخص آغاز شود، اظهار داشت: هر شخص باید ابتدا به اعمال خود توجه کند بعد از آن باید به سراغ خانواده‌های خود برویم و در اصلاح آن‌ها بکوشیم. اگر زن ‌و مرد و پدر و مادر، تلاش کنند در روابط خانوادگی خود اخلاق قرآنی را رعایت کنند اوضاع شهر و کشور به‌مراتب متفاوت خواهد بود.

وی در ادامه افزود: دین از سه ضلع تشکیل شده و تمام آیات قرآن کریم این سه ضلع را پوشش می‌دهند؛ بسیاری از آیات برای تصحیح اعتقادات ما نازل شده‌اند، تعداد بسیار دیگری برای اخلاق ذکر شده‌اند که به آن‌ها نیز توجه نداریم. دسته دیگری که تعدادشان نسبت به دو گروه قبلی کمتر است آیات احکام هستند که متأسفانه به دلیل کم‌توجهی به دو گروه قبلی به این آیات نیز به شایستگی عمل نمی‌شود؛ ازاین‌رو باید تلاش شود این نقیصه در جامعه کاهش یافته و رفع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha