شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر

دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان یزد گفت: در این زمانه که بوی ظهور به مشام می رسد شما مادران باید خیلی تلاش کنید که فرزندانی را برای دفاع از دین خدا تربیت کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی در جمع بانوان و خانواده معظم شهدای شرکت کننده در آیین سالروز بزرگداشت مادران و همسران شهدا در آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) اظهار کرد: اسامی زنان بسیاری در صدر اسلام تا کنون وجود دارد که سرور همه زنان دو عالم حضرت زهرا(س) هستند به طوری که اهمیت جایگاه حضرت فاطمه(س) بارها در انظار عمومی از سوی پیامبر اسلام تکرار شده بود که «فاطمه پاره تن من است».

وی با یادآوری حماسه آفرینی های حضرت زینب کبری(س) افزود: ایشان دختر حضرت زهراست و همچون مادرش در خط پیروی از ولایت و دفاع از امام زمان خویش قافله سالار بود و با گذشت قرن های متمادی از واقعه عاشورا هنوز خطبه های ایشان و تاریخ زندگی این بانو الگوی بسیاری از زنان و مردان بوده است.

خطیب این مراسم یکی دیگر از زنان تاریخ ساز را حضرت ام البنین(س) معرفی کرد و گفت: پس از شهادت صدیقه طاهره(س) حضرت علی(ع) به عقیل برادرش که یک نسب شناس در مدینه بود سپرد تا همسری از خانواده ای دلیرو شجاع با دیگر خصوصیات بارز اخلاقی برای او بیابد و عقیل دختر حزام بن خالد از قبیله کلاب را که نام اصلی او فاطمه بود معرفی کرد و پس از ازدواج با علی(ع) به احترام حضرت فاطمه(س) و فرزندانش که غم دوری مادر برایشان یادآوری نشود نامش را به ام البنین تغییر داد.

حجت الاسلام نجیمی با اشاره به فرموده امام راحل در مورد زنان« از دامن زن مرد به معراج می رود» اذعان کرد: زنان بسیاری در طول تاریخ و قبل از اسلام از جمله آسیه همسر فرعون و مریم مادر عیسی(ع)در زمان حیات خود به دفاع از ولایت برخاستند و از دین خدا حمایت کردند.

وی بانوان جامعه اسلامی را به الگوپذیری از حضرت زهرا(س) توصیه کرد و گفت: ما باید از سیره حضرت زهرا (س)درس استقامت و وفاداری بیاموزیم.

دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان یزد، بصیرت حضرت ام البنین نسبت به امام زمان خویش را ستود و افزود: در تاریخ آمده است که پس از واقعه اربعین وقتی بشیر خبر شهادت امام حسین(ع) و یارانش را به مدینه آورد به  سراغ ام البنین رفت و گفت فرزندت عباس به شهادت رسید ولی این بانوی مکرمه مرتب از امام حسین(ع) می پرسید و بشیر یکی یکی نام فرزندان شهید ام البنین را به زبان می آورد ولی ام البنین هر بار تنها نام حسین(ع) را بر زبان می آورد.

حجت الاسلام نجیمی تأکید کرد: هم اکنون نیز در زمان ما امام زمان (عج) دستش را برای یاری دین اسلام به سوی ما دراز کرده است ولی ما ندای هل من ناصر ینصرنی امام زمان خود را نمی شنویم.

وی ابراز کرد: در این زمانه که بوی ظهور به مشام می رسد شما مادران باید خیلی تلاش کنید که فرزندانی را برای دفاع از دین خدا تربیت کنید و شما مادران مثل ام البنین شمع باشید و به زندگی روشنایی بدهید و شما مادران فرزندانتان را تنهاد دست آموزش و پرورش نسپارید بلکه منزل شما باید دانشگاه و مدرسه فرزندان شما باشد.

دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان یزد، منزلت و جایگاه مادران شهدا را مهم خواند و گفت: شما مادران شهدا که پاره تن خود را به جبهه فرستادید در نزد خداوند منزلت دارید و زنان باید از شما بانوانی الگو بگیرند.

در پایان این مراسم که مدیر، کارد و طلاب مدرسه علمیه معصومیه یزد هم حضور یافته بودند؛ با سوگواری سالروز وفات حضرت ام البنین(س) مادر حضرت ابالفضل العباس(ع) و مدح اهل بیت علیهم السلام همراه بود آیین غبارروبی ضریح مطهر امام زاده سیدجعفر محمد با حضور علما و خانواده معظم شهدای شرکت کننده در مراسم و برخی از طلاب مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha