شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام صادقی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ بی توقع بوده و بدون چشم داشتی عمل به وظیفه کرده است، گفت: حضور روحانیت در روستاها و مناطق محروم فرصت مغتنمی برای رشد دینی و معنوی در این مناطق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از فعالیت های تبلیغی روحانیان طرح هجرت شرق استان، با مهم ارزیابی کردن جایگاه تبلیغ در دین اسلام، آن را وظیفه و رسالت انبیاء و اولیای الهی دانست.

وی با بیان این که امروز رسالت مهم تبلیغ دین بر عهده روحانیت گذاشته است، افزود: خوشبختانه روحانیت با تعهد نسبت به این رسالت مهم در طی ادوار مختلف تاریخ به خوبی این وظیفه و رسالت مهم را به انجام رسانده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که تبلیغ دین وظیفه بسیار سخت و با اهمیتی است، خاطرنشان کرد: مبلغی که بتواند حتی یک فرد را نیز با ارشاد و راهنمایی در مسیر صحیح قرار دهد، به طور حتم نزد خداوند متعال پاداش ارزنده ای به او تعلق خواهد گرفت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبلیغ دین مبین اسلام از ظرافت و اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: تبلیغ دین باید به گونه ای صورت گیرد که موجب جذب افراد به ارزش های دینی و معنوی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور مبلغان دینی در مناطق روستایی و محروم به طور حتم جهاد در راه دین خدا است، خاطرنشان کرد: بسیاری از روحانیان اعزامی به مناطق محروم و روستایی از حداقل های رفاهی برخوردار هستند و بدون هیچ چشم داشت و توقعی به انجام وظایف محوله مشغول هستند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ بی توقع بوده و بدون چشم داشتی عمل به وظیفه کرده است، بیان داشت: حضور روحانیت در روستاها و مناطق محروم فرصت مغتنمی برای رشد دینی و معنوی در این مناطق است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت همه سختی ها و مشکلات موجود را به منظور اعتلای دین تحمل کرده است، افزود: در حال حاضر به برکت حضور روحانیت در مناطق محروم و روستایی شاهد رونق بسیاری از فعالیت های دینی و فرهنگی هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه ما با آسیب های فرهنگی و اجتماعی بسیاری مواجه است، گفت: حضور مستمر روحانیت در جامعه و همراهی با مردم می تواند بهترین راهکار برای کاهش این آسیب ها باشد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که هدف دشمن ازترویج و گسترش ضد ارزش ها در جامعه اسلامی از بین بردن هویت دینی جامعه است، خاطرنشان کرد: امروز هویت دینی و انقلابی ملت ایران مهم ترین دلیل عزت و اقتدار این نظام در عرصه های مختلف است.   

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha