سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دوره توانمند سازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش

حوزه/معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از برگزاری دوره توانمند سازی ۲۰۰ نفر از معلمان ، فرهنگیان و طلاب خواهر و برادر شاغل در آموزش و پرورش کردستان در مجتمع فرهنگی نور قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری‌«حوزه»، حجت الله نریمانی در گفت وگویی با اشاره به برگزاری موفق این دوره در شهر مقدس قم، اظهارکرد: در اجرای برنامه های کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، دوره توانمند سازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش، مدیران، معاونین و مربیان پرورشی ، مشاوران و دبیران قرآن و معارف اسلامی استان با شرکت 200 نفر از همکاران خواهر و برادر از تاریخ 23 لغایت 28 بهمن ماه جاری در شهر مقدس قم برگزار شد.
 
وی افزود : این دوره آموزشی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و حمایت دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان و با هدف توانمند سازی همکاران فرهنگی با موضوع آسیب های اجتماعی و تعلیم و تربیت اسلامی و مباحث عقیدتی و تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.
 
نریمانی در ادامه گفت : از ابتدای اجرای این طرح تاکنون قریب به 750 نفر از مدیران، معاونین و مربیان پرورشی و دبیران در این دوره ها شرکت کرده اند .  
 
نریمانی ادامه داد: اين دوره با هدف توانمند سازی، ارتقای سطح معلومات و دانش فردی و بروزآوري اطلاعات همکاران فرهنگی استان، همچنین اهميت و ارتقاء جايگاه و ترويج فرهنگ ديني و نقش طلاب  در سازندگي شخصيت و ابعاد وجودي دانش آموزان برگزار شده است.
 
دبیر کمیته همکاریهای  کردستان بیان داشت: این دوره ها در راستاي اجرايي نمودن سند تحول بنيادين آموزش و پرورش با رويكرد ساحت هاي شش گانه تربيتي به خصوص ساحت اعتقادي، عبادي، اخلاقي می باشد که با تفکیک برخی موضوعات و گنجاندن برخی عناوین دست به ابتکاراتی هم زده ایم.
 
وی افزود: موضوعاتی همچون؛ «تقریب مذاهب اسلامی»، «مشاوره»،« امور خانواده»، «تعلیم و تربیت اسلامی» از جمله این موضوعات کاربردی این دوره بود.
 
نریمانی ادامه داد: دیگر عناوين آموزشی اين دوره را  سند تحول بنيادين با تكيه بر ساحتهاي تربيتي، نحوه ارتباط موثر، اصول برقراري ارتباط و ... تشکیل می داد. 
 
وی در بخش دیگری از گفت وگوی خود با بیان اینکه سال گذشته تنها در هفت شهرستان کمیته همکاری تشکیل و دارای فعالیت بود، خاطرنشان کرد: در اجرای مصوبات استان هم اکنون ۱۶ کمیته همکاری در سطح شهرستانها و مناطق تابعه تشکیل شده است.
 
نریمانی برگزاری نشست مشترک اعضای کمیته همکاری استان و شهرستان‌ها با حضور امامان جمعه، مدیران آموزش و پرورش و دبیران کمیته‌ها در ماههای مختلف سال را از دیگر اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان  برشمرد.
 
انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha