شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم ترحیم مرحوم محمد جواد صاحبی در مسجد رفعت قم

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: مبارزات رئیس فقید انجمن ادیان و مذاهب حوزه علمیه قم در قبل از انقلاب و مجاهدت‌های او در بعد از انقلاب منشا خدمات بزرگی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاریحوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین زارع، عصر امروز در مراسم یادبودهفتمین روز درگذشت مرحوم محمدجواد صاحبی، رئیس انجمن ادیان و مذاهب اسلامی و رئیس شورای دین پژوهان کشور که در مسجد الغدیر  قم برگزار شد، عنوان کرد: خداوند متعال انواع تکریم ها را برای عالم و بندگانش اعمال می‌کند.

وی افزود: خداوند می‌فرماید ما افضل کرامت را به انسان عطا کردیم، عموم مفسرین می‌گویند که در میان همه موجودات عالم انسان به گونه ای خلق شده که سرش به طرف آسمان است، یعنی ای انسان آسمانی باش‌.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان بیان می‌کند که این کرامت خاص خدا به انسان، افسر عقل بوده و این عقل است که اگر در زندگی کسی حاکم شود و هم نفس او را بسته و دربند می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  زارع خاطرنشان کرد: اگر خودیت کنار رود، نفس عماره و چشم و زبان کنترل می‌شود و وقتی عقل وهم را ببند، تدریس و تعلیم از دورترین نقاط محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: افسر کرامتی که بر روی شانه بشر نهاده شده عقل بوده و این عقل است که دبیری مذاهب و ادیان در کشور و نماینده آرمان‌های انقلاب می‌شود که استاد محمدجواد صالحی از آن بهره‌مند بود.

این خطیب حوزوی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود از تمام ثمرات بهشت اطعامم نموده‌اند و برای هیچ پیغمبر و بزرگی هیچ سرمایه گذاری که خدا در تولد حضرت زهرا(س) کرده، انجام نداده است.

حجت الاسلام والمسلمین زارع تاکید کرد: اگر  همه نیکی و زیبایی را به صورت یک موجود متجلی بکنیم، به بزرگی و فضیلت حضرت زهرا(س) نمی‌رسد و آن تکلیفی که خداوند به پبامبران در ازدواج فاطمه زهرا(س) نهاد بسیار ویژه بوده و خدا می‌خواست ۱۱ نور مقدس را از این شخصیت به دنیا آورد، چرا که ایشان تنها مادر جسمانی اهلبیت(ع) نبودند، بلکه در ابعاد معنوی نیز برای اهل بیت مادری می‌کند.

وی ابراز کرد: اگر شخصی ظاهر و باطن و دل و جسمش پر از ایمان و یقین شود، شخصیتش همتای کسی می‌شود که پیامبر(ص) فرمود امروز علی(ع) تجسم همه ایمان است و این ویژگی را برای حضرت زهرا(س) نیز به کار برده‌اند.

این خطیب حوزوی ادامه داد: پیامبر می‌فرمودند،‌ حب فاطمه(س) در صد جا به درد انسان می‌خورد، دکتر محمدجواد صاحبی هم از دوستان حضرت زهرا(س) بود و مبارزات ایشان در قبل از انقلاب و مجاهدت‌های او در بعد از انقلاب منشا خدمات بزرگی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha