پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یادواره سادات شهید در قم

حوزه/ سیزدهمین یادواره سادات شهید استان قم در شام وفات حضرت ام البنین(س) با حضور خانواده های معظم شهدا در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی سیزدهمین یادواره سادات شهید استان قم که در شام وفات حضرت ام البنین(س) با حضور خانواده های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد،‌ با اشاره به اینکه بالاترین دلیل بر زنده بودن شهدا اثری است که امروز در جامعه دارند، ابراز کرد: می‌بینیم پیکرهای شهدای گمنام که پس از سالها به کشور بازمی گردد چه تأثیر عمیقی بر جامعه به ویژه نسل جوان دارند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه رسیدن به این مقام والا شاخصه‌هایی دارد، بیان کرد: شهدا در جهاد اصغر، جهاد در معرکه جنگ سربلند شدند و در مقابل دشمن سر تعظیم فرو نیاوردند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی، جهاد اکبر را شاخصه دیگر شهدا عنوان کرد و گفت: جهاد در مقابله با نفس و نفسانیت، نپوشاندن لباس حق بر باطل و قدم برنداشتن در مسیری که خدای متعال منع کرده است ویژگی دوم شهداست که مقام آنها را رفیع کرده است.

وی شاخصه سوم شهدا را سربلندی در جهاد کبیر دانست و ابراز کرد: جهاد کبیر یعنی عدم کرنش و تعظیم در برابر ابرقدرتها که بارزترین الگوی آن در عصر حاضر امام خمینی(ره) بودند که با قدرت و قاطعیت گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 استاد حوزه علمیه با اشاره به شهادت 27 نفر از سربازان این کشور گفت: سیاسیون و مسئولین بعضاً باید در کفایت خودشان شک کنند که اگر ذره‌ای کفایت در آنها بود دشمن جرات نمی‌کرد، اینگونه عمل کند.

 

 خاطره گویی توسط حاج حسین کاجی و تجلیل از خانواده های سادات شهید از دیگر بخش های این یادواره بود که با حضور منتظران ظهور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha