جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حامد نیکزادیان مشاور رئیس مرکز خدمات در امور استان ها

حوزه/ مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات گفت: بیست و سومین سفر استانی رئیس و مدیران ارشد مرکز خدمات هفته آینده در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

حامد نیکزادیان در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»، ضمن گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بیست و دومین سفر استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات حوزه های علمیه، در آستانه 22 بهمن و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در استان همدان برگزار شد.

وی گفت: در این سفر نمایندگان رئیس مرکز خدمات با حضور در تمامی مدارس علمیه استان همدان با مدیران، استادان و طلاب مدارس علمیه این استان دیدار کردند و در جریان مشکلات آنان قرار گرفتند.

مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات افزود: با توجه به تأکید رئیس مرکز خدمات بر انجام سفرهای استانی، بیست و سومین سفر استانی در استان خراسان رضوی هفته آینده برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: سفر به استان خراسان رضوی از تاریخ 5 تا 16 اسفند ماه به مدت 12 روز برگزار می‌شود.

نیکزادیان گفت: زمینه‌سازی برای ایجاد یک حرکت علمی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه و معرفی جامع و کامل از مأموریت و شرح وظایف مرکز خدمات از جمله مهم‌ترین اهداف سفرهای استانی است.

وی ادامه داد: به همین منظور مدیران و مسئولان ستادی مرکز خدمات در قالب گروه‌هایی به‌ تمامی مدارس علمیه استان سفر کرده و گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات این مرکز و همچنین نحوه آگاهی از این خدمات به مدیران، استادان و طلاب این مدارس ارائه می‌کنند.

مدیرکل امور استان‌های مرکز خدمات تصریح کرد: در این دیدارها نمایندگان رئیس مرکز خدمات از ممتازان تحصیلی، حافظان قرآن، کادر، مدیران و استادان مدارس علمیه تجلیل می‌کنند و سپس بروشورهایی که حاوی خلاصه‌ای از فعالیت‌های مرکز است میان طلاب توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: استان خراسان رضوی بیش از 30 شهر حوزوی و 154 مدرسه برادران، خواهران، شیعه، سنی، ایرانی و غیر ایرانی دارد.

نیکزادیان افزود: از روز یکشنبه 5 اسفند شش گروه‌ اعزامی از سوی رئیس مرکز خدمات به مدت یک هفته به مدارس علمیه سراسر استان اعزام می‌شوند و با طلاب این مدارس دیدار می‌کنند.

وی ابراز داشت: یکی از برنامه‌های این گروه‌ها بررسی نیازها و مشکلات طلاب استان از نزدیک است و پس از شنیدن سؤالات و مسائل مطرح شده، گزارش این دیدارها را به رئیس مرکز خدمات ارائه می‌کنند.

مشاور رئیس مرکز خدمات در امور استان‌ها گفت: شناسایی و استفاده از ظرفیت‌ها و منابع استانی و هویت بخشی، تقویت و ارتقای مراکز استانی میان دستگاه‌های حوزوی، حاکمیتی و دولتی از دیگر اهداف این سفرها است.

وی گفت: حجت الاسلام و المسلمین ربانی و هیئت همراه روز 13 اسفند وارد استان می‌شوند و صبح روز سه شنبه 14 اسفند با حضور در گلزار شهدا و مزار علمای استان به مقام شامخ آنان ادای احترام می‌کنند.

نیکزادیان ابراز داشت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، تولیت آستان قدس رضوی، استاندار، نشست با استادان، مدیران و معاونان مدارس علمیه شهرستان مشهد، تعدادی از شخصیت‌های حوزوی و دیدار با مدیران ادارات و سازمان‌های دولتی در ارتباط با مرکز خدمات از دیگر برنامه‌های رئیس مرکز خدمات در این سفر خواهد بود.

وی گفت: سفر به استان خراسان رضوی بیست و سومین سفر استانی ریاست مرکز در پنجمین سال از سفرهای استانی و سومین سفر در سال تحصیلی 98 -97 است.

گفتنی است، ارتباط نزدیک و عاطفی با جامعه‌ی هدف و گفتگوی صمیمانه با آنها، اطلاع یافتن از نحوه‌ی خدمت‌رسانی در استان‌ها از نظر کمی و کیفی و بررسی نیازها و مشکلات حوزویان با شنیدن نظرها، پیشنهاد‌ها و انتقادها و ارزیابی وضعیت مرکز خدمات در تعاملات و ارتباطات با مراکز و ادارات حوزوی و دولتی استان از جمله اهداف سفرهای رئیس مرکز خدمات و هیئت همراه است.

همچنین از دیگر اهداف این سفرها می‌توان به حضور مدیران ارشد ستادی در صف و درک متقابل از فعالیت‌ها با توجه به محدودیت‌های استانی، کسب و تبادل تجربیات موفق استانی به استان‌های دیگر و هویت بخشی، تقویت و ارتقای مراکز استانی میان دستگاه‌های حوزوی، حاکمیتی و دولتی اشاره کرد.

سفرهای استانی رئیس و مدیران ارشد مرکز خدمات از مهرماه سال 93 آغاز شده است و تا امروز که در سال پنجم این سفرها هستیم به 22 استان سفر داشته‌ایم.

مشاور رئیس مرکز در امور استان‌ها گفت: در پنج سال گذشته رئیس مرکز خدمات با سفر به استان‌های آذربایجان غربی، کرمان، خوزستان، ایلام، سمنان، چهارمحال بختیاری، منطقه کاشان، خراسان جنوبی، فارس، بوشهر، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، یزد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، کردستان و همدان با حوزویان این استان‌ها دیدار و در جریان مشکلات آنها قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha